Igor Drotár a jeho skvelý víkend na Jahodnej

Preteky automobilov do vrchu majú oproti rally pomerne otvorené pravidlá. Aspoň čo sa týka maximálneho výkonu motora, alebo povolených typov vozidiel. Aj preto minulý víkend zabávali divákov na Jahodnej doslova okruhové monštrá – formuly, či „placky“ – prototypy.

Igor Drotár

Naši borci v kapotovaných vozidlách majú na rozdiel od rally v rukách dvojnásobný výkon. Stačí si pozrieť ich bleskové pevné štarty a pochopíte, s kým máte dočinenia. Odšoférovať takýto stroj je umením samým osebe. V kokpite zabudnete na všetko, čo poznáte o športových autách. Prešovčan Igor Drotár patrí medzi hŕstku tých, ktorí dokážu ovládnuť obludné rýchlosti a spraviť z neskrotných mustangov pod kapotou kultivovaných dostihových žrebcov. Teda nie mustangov – v jeho prípade sú to kone pod kapotou kopcového Mitsubishi Lancer WRC z dielne špecialistov Komvet.

Preteky MSR PAV pod názvom Moris Cup Jahodná prihodili do kotla napätia aj faktor nepredvídateľnosti. Svoju nemalú úlohu zohrali pneumatiky, ako sa o tom presvedčili dvaja hlavní protagonisti tohtoročného slovenského šampionátu; k Igorovi Drotárovi a Jozefovi Bérešovi ml. sa však do bojov o prvenstvo pridal aj rally špecialista Tomáš Ondrej. Výsledkom pre Igora Drotára bolo víťazstvo v sobotu, druhé miesto v nedeľu a absolútne víťazstvo celého Moris Cup Jahodná. Čo je tiež dôležité – Igor si ukrojil z bodového koláča pre seba väčší kus…

Igor Drotár

Igor Drotár: „Pred samotným víkendom som si určil cieľ – vyhrať Moris Cup Jahodná. Firma Moris je totiž mojím reklamným partnerom už 7 rokov a tak som sa chcel ukázať aj pred nimi v čo najlepšom svetle. Zišla sa tu silná konkurencia a všetko nasvedčovalo tomu, že pôjde o tuhý boj o desatiny sekúnd. Predpoveď hovorila o búrkach na nedeľu, tak som si pripravil jedny tréningové pneumatiky, jedny sliky a jedno mokré obutie. Sobota prebiehala za krásneho počasia, s množstvom fanúšikov a s dobrou organizáciou. Na prvú ostrú jazdu som si obul ešte pneumatiky z Ožďan. Zajazdil som dobrý čas, no bolo jasné, že každá ďalšia jazda na týchto gumách bude už len horšia. V súčte časov som napokon sobotňajšie preteky vyhral. Veľmi ma potešila prítomnosť mojich najbližších priateľov; napríklad známy saxofonista „Gapa“ mi zahral zopár skutočne krásnych melódií.

Igor Drotár

V nedeľu ma potešila hustejšia oblačnosť, no pred prvou ostrou jazdou sa vyčasilo. V tom momente som vedel, že ak nezaprší, bude to o náhode, resp. o problémoch konkurencie. Hneď v prvej jazde sa ukázalo, že svoju smolu si vybral aj Béreš a auto mu vypovedalo službu. Mal som tak uľahčenú cestu k víťazstvu, no nie tak úplne. Odštartovali ma kvôli meškaniu na trikrát a celú hodinu som bol v napätí, kedy vlastne pôjdem. To sa napokon odzrkadlilo aj na čase prvej jazdy. Vedel som, že v tej ďalšej neurobím s tými gumami lepší čas, pričom mali na konte ešte polovicu kopca z prerušenej jazdy. Do druhej jazdy som dal úplne všetko a dokonca som sa zrýchlil o sekundu, no už to bolo skutočne na hrane. Napokon som skončil na druhom mieste za Tomášom Ondrejom, ktorý mi v súčte nadelil niečo vyše sekundy. Išiel veľmi dobre a zaslúžil si to. Čo ma potešilo najviac – v súčte oboch dní som bol celkovým víťazom ja. Čiže moje predsavzatie – dať spoločnosti Moris víťazstvo, sa mi podarilo. Bol to skvelý víkend plný zvratov a krásnych športových momentov.

Teraz sa už koncentrujem na Ecce Homo Šternberk, ktoré sú najstaršími pretekmi do vrchu a patria aj do Majstrovstiev Európy. Teším sa na krásne historické mestečko so štartom pretekov takpovediac v centre mesta, ako aj na ďalšie súboje.“

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk, ForzaFerrari.sk

Pridaj komentár