L Racing po Košiciach: Pozor na podvodníkov!

Tím L Racing potvrdil na 41. Rally Košice silu svojich vozidiel a posádok víťazstvom v dvoch triedach. Vlastimil Majerčák/Michaela Vejačková sa so svojím Mitsubishi Lancer EVO IX posunuli na priebežne prvú priečku triedy 3 a Tomáš Fusko/Jakub Slovák s Peugeotom 208 VTi R2 potvrdili svoje priebežne prvé miesto v triede 6. Príbeh Jozefa Béreša ml./Zoltána Répása s Mini John Cooper Works WRC pokračoval na 41. Rally Košice žiaľ tak, ako po väčšinu sezóny: odstúpením už po druhej rýchlostnej skúške.

L Racing

Je to sezóna, na ktorú treba čo najskôr zabudnúť. V najsilnejšej triede 11 vozidiel WRC si talentovaný Jožko Béreš ml. tento rok veľmi nezajazdil. Všetkému predchádzala nešťastná kúpa vozidla Mini, z ktorého sa veľmi rýchlo vykľul poruchový stroj. Írska firma KG Motorsport Kierona Graffina predala auto s falošnými údajmi, pričom sa Graffin zachoval ako skutočný podvodník. O nič lepšie nefunguje ani komunikácia zo strany „profesionálov“ Prodrive. Viac nám o tom porozprával manažér tímu Ján Lipták:

„Na Rally Košice nás veľmi potešili výsledky Vlasta Majerčáka a Tomáša Fuska, ktorí figurujú na prvých miestach v priebežnom poradí svojich tried. Čo nás opäť nesmierne zarmútilo je spoľahlivosť vozidla Mini. To sa kúpilo od skutočného podvodníka z Írska Kierona Graffina z KG Motorsport. Od takéhoto človeka netreba kupovať nič a rád by som všetkých pred ním varoval. Nič, čo nám o aute povedal, nebola pravda. Poloosi odišli po 3 km, prevodovka po 15 km, motor zodpovedal stavu 4 až 5000 km, pričom nám tvrdil, že má ešte 800 km do repasu. Ten sa pritom robí po 1600 km… Pôvodne s ním jazdili Chris Atkinson, neskôr Michał Kościuszko, potom to prenajímali hore-dole. Keď potrebovalo repas, tak ho pán Kieron Graffin radšej predal s falošnými údajmi. Dokonca, keď sme ho už zaplatili a čakali na dovoz, dokázal ho ešte prenajať niekomu inému! Všetko sme vymenili a pôvodné ostalo asi už len servo čerpadlo. Práve to nám odišlo teraz v Košiciach. Veľmi sme z toho sklamaní, no neprestávame na aute pracovať. Máme svoj tím mechanikov, svoju garáž, techniku a vlastné vozidlo WRC je tak pre profesionálny tím stále zaujímavejšie, než prenájom. Tiež chcem upozorniť na spoluprácu s britskou firmou Prodrive: veci, ktoré sme si objednali a zaplatili predfaktúru už v januári, ešte stále nedoručili. Celá táto situácia okolo Mini ma veľmi zlostí, ako za tím, tak samozrejme za Jožka a v neposlednom rade aj za fanúšikov. Do auta sme zainvestovali veľké množstvo peňazí a výsledky nie sú absolútne žiadne. S týmito firmami – KG Motorsport a Prodrive skutočne neodporúčame pracovať. Čo bude ďalej, uvidíme. Určite chceme z auta spraviť konkurencieschopné auto a stále verím, že sa nám to napokon podarí.“

L Racing

Jozef Béreš ml. zhrnul svoje trápenie na košickej rally takto: „Veľmi som sa tešil na našu domácu súťaž, keďže sme ju pred rokom nedokončili a chceli sme si to vynahradiť. Navyše trate poznám dobre a veľmi sa mi páčia. Po pár kilometroch však vozidlo začalo haprovať a strácalo výkon, navyše štyrikrát zhaslo; musel som kompletne zresetovať systém a tak sme pokračovali. Napokon odchádzala aj vysokotlaková benzínová pumpa. Ak by bol problém len v nej, vymenili by sme ju v servise. No na druhej skúške sme hneď na štarte nechali za sebou mláku oleja a vzápätí nám odišlo servo. Bez neho volantom vozidla WRC prakticky neotočíte. Celú skúšku som šiel bez posilňovača riadenia a myslel som si, že mi už odpadnú ruky. Navyše som jednou rukou šoféroval a druhou pravidelne resetoval motor. Bol som veľmi sklamaný. V servise sme zistili, že ide o značný problém s rozpadnutým servo čerpadlom. Po druhej rýchlostnej skúške sme tak definitívne odstúpili.“

Spokojnejší bol určite Vlastimil Majerčák, ktorý sa po Košiciach dostal do priebežného vedenia v triede 3: „Karty boli pred Košicami jasne rozdané a nemohli sme sa spoliehať na chyby a poruchy konkurencie. Nikto totiž s určitosťou nevie, či šlo o poslednú súťaž sezóny. Na začiatku každej sekcie sme poriadne zatiahli, pričom sa náš najväčší súper Tibor Cserhalmi dostával do problémov. Po rýchlom začiatku sme zvoľnili tempo a došli bezpečne do cieľa. Udržali sme si tak prvé miesto v triede a teší nás aj 5. miesto absolútne. Náročný bol prejazd RS Opiná, kde náš prekvapilo množstvo vyťahanej špiny. Navyše som si rozbil dva disky a musel som použiť rezervy, na ktorých však boli pneumatiky do dažďa. Tie sme obuli pred poslednou skúškou. Napokon nepršalo a s týmto obutím to bola poriadna „zábava“, keďže nás chcel zadok auta zakaždým „predbehnúť“. Som rád, že sme aj s Tomášom Fuskom pokračovali v nastolenom trende víťazných výsledkov, pričom som sa konečne dostal do priebežného vedenia v triede 3.“

Ostatné dve L Racing posádky si počínali takto: Ákos Tábori/Tamás Kurti si odniesli po dve 4. miesta v triede 6 a Marek Špavelko/Milan Straka súťaž nedokončili.

Jožko Béreš ml. na chvíľu vymenil náradie a volant za rybársku udicu a krátky oddych. Práca v tíme však nikdy nekončí, blíži sa totiž veľké kopcové finále: 5.-6. september bude patriť Ostrej Lúke a rozhodujúcemu podujatiu MSR v pretekoch automobilov do vrchu. Napriek neúspešnej rally sezóne je majstrovský titul v kopcoch na dosah ruky. Ešte predtým, presnejšie budúci víkend, sa Vlasto Majerčák s Miškou Vejačkovou postavia na štart Barum Czech Rally Zlín – súčasť veľkých Majstrovstiev Európy (FIA ERC).

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár