Maťo po sčítaní bodov z kvalifikácie a z oboch pretekov celkovo vyhral víkendové preteky FIA ETCC v Zolderi, kde sme si hrdo vypočuli slovenskú hymnu. Je to Maťove druhé víťazstvo celých pretekov za sebou, keďže pred dvoma týždňami vyhral podobne aj preteky v Brne.
FIA ETCC – Preteky 1
Maťo Homola so svojim SEAT Leon Cup Racer vyrazil do prvých pretekov z druhého miesta, čiže z prvej rady. Preteky sa odštartovali letmým štartom a boli vypísané na 13 kôl. Po vynikajúcom štarte došlo hneď v druhej zákrute ku kontaktu s Dušanom Borkovićom, ale Maťo tento atak ustál a udržal si svoju pozíciu. Autu sa našťastie okrem malej kozmetickej chyby nič nestalo a nastavenie auta sa nijako neporušilo, a tak Maťo pokračoval plnou silou ďalej a postupne získaval náskok pred svojimi prenasledovateľmi. Po technickej chybe na vozidle vedúceho pretekára sa Maťo ujal vedenia celého štartového poľa. Toto vedenie si udržal až do konca prvých pretekov a získal plný počet bodov.
Maťo: „Štart som mal v pohode. Hneď v druhej zákrute som sa stretol s Borkovićom a mali sme mierny „crash“. Ja som bol na výhodnejšej strane, a Dušan sa ma pokúsil podísť, ale ja som bol v zákrute skôr. Narazil mi do zadných dverí, ale našťastie sa nič nestalo. Dostal som sa za Kajaiu, ktorý bol síce dosť rýchly, ale nakoľko jazdí inú triedu, nesústreďoval som sa na neho. Pozorne som sledoval dianie za mnou a kontroloval som si odstup od Peťa Fulína, ktorý zvádzal súboj s Borkovićom. Nejaké tri kolá do konca mal Kajaia problémy, a tak som sa dostal do čela a vlastne som si potom už len kontroloval preteky. Do cieľa som prišiel ako prvý, takže to je úplne super. Som nadmieru spokojný.“
FIA ETCC – Preteky 2
Maťo v druhých pretekoch odštartoval do 13 kolových pretekov z ôsmeho miesta systémom pevného štartu. Je to kvôli pravidlám, kde sa v druhých pretekoch otáča poradie prvých ôsmych jazdcov, ktorí prišli do cieľa v prvých pretekoch. Druhé preteky boli pre Maťa veľmi náročné, ale o to atraktívnejšie. Počas celých pretekov viedol tvrdé a veľmi pekné súboje s Peťom Fulínom, ktorého zdolal až 2 kolá pred koncom a dostal som sa tak na 3. miesto. V poslednom kole sa dotiahol na druhom mieste jazdiaceho Josta z rovnakej triedy, ale už mu nezostal čas na predbehnutie. Maťo nakoniec dorazil do cieľa na 3. mieste s odstupom 0,3 sekundy.
Maťo: „Druhé preteky boli veľmi ťažké, keďže hneď od štartu sa odohrávali veľké súboje. Snažil som sa predrať dopredu, ale predo mnou sa nekompromisne bojovalo a súperi aj z iných kategórií si nedarovali ani centimeter trate. A tak som išiel na istotu, aby som preteky dokončil a zároveň zobral čo najviac bodov. Išiel som za Fulínom, ktorý bol viditeľnejšie pomalší, ale veľmi dobre sa bránil a bolo ho ťažké predbehnúť . Stratil som týmto súbojom veľmi veľa času, ktorý mi v závere chýbal. Celkovo som vyhral, ale mojim cieľom bolo čo najviac stiahnuť náskok vedúceho Borkovića v celkovom poradí a toto sa mi podarilo zasa iba o jeden bod. Ale priznávam, že som si skvele zapretekal a bola to zas pre mňa veľká pretekárska škola. Chcel by som sa hlavne poďakovať môjmu teamu, pretože všetci do jedného odviedli veľmi dobrú prácu. V neposlednom rade ďakujem sponzorom, mojej rodine, kamarátom, frajerke a všetkým, ktorí ma podporovali v akejkoľvek forme. Veľmi mi to pomohlo. Teším sa na preteky do Pergusy, kde sa všetko rozhodne – stále mám nádej na titul Majstra Európy. “
Zdroj: Homola Motorsport / Foto: Michal Petreje