Maťo Homola

ETCC – Maťo Homola – Pergusa – sobota

Homola Motorsport so svojim pilotom Maťom Homolom a jeho SEATom Leon Cup Racerom vycestovali na posledné podujatie tohtoročnej sezóny FIA ETCC na ďalekú Sicíliu na okruh Autodromo Pergusa. Je to veľmi dôležitý víkend, keďže sa tu rozhodne o majstroch FIA ETCC. Nakoľko má Maťo šancu získať titul vo svojej kategórii aj v absolútnom poradí, tím na čele s technickým riaditeľom Jarom Krajčím je rozhodnutý urobiť všetko preto, aby sa to podarilo.
Okruh v Perguse je najvzdialenejší okruh tohto seriálu v tejto sezóne. V pozadí okruhu sa vyníma dominancia ostrovu, ktorou je sopka Etna. Okruh má bohatú históriu. Vo vzdialenejšej minulosti sa tu jazdili preteky F1 a v bližšej histórii napríklad aj preteky Formule 3000, na ktorej tu jazdil aj Yvan Muller, 4 násobný Majster sveta WTCC.

Maťo Homola

FIA ETCC – Testing 1

Na sobotu boli naplánované tri testovania a jeden voľný tréning. Ráno pred prvým testom sa ale spustil silný dážď, ktorý spôsobil zrušenie prvého testu. Dôvodom zrušenia boli popadané stromy a veľké znečistenie trate, čo museli organizátori odstrániť. Popri týchto problémoch mali ešte čo robiť aj s veľkým množstvom vody po výdatnom daždi, ktorý museli z trate odčerpať čerpadlami.

FIA ETCC – Testing 2

Test začal s meškaním cca 1,5 hodiny, ale už sa jazdilo na vyschýnajúcej trati. Maťo išiel do testu zmapovať trať a priniesť čo najviac informácii tímu a mechanikom, aby auto správne nastavili, keďže tu Maťo so SEATom Leonom Cup Racerom jazdí prvýkrát. Tím preto hľadal optimálne nastavenie auta, aby sa mohlo v nedeľu účinne zaútočiť na zisk titulu. Maťo zase trénoval a hľadal ideálne prejazdy traťou a naberal skúsenosti, ktoré použije. Test prebehol dobre. Neboli žiadne problémy a tím získal potrebné informácie, ktoré aplikoval na nastavení auta, ktoré použil do ďalšieho testu.
Maťo v tomto teste skončil na druhom mieste so stratou na prvého iba 0,3s.

Maťo Homola

FIA ETCC – Testing 3

Test prebehol bez problémov. Tím vyskúšal nové nastavenie, ktoré sa spravilo zo získaných dát. Maťo skončil na druhom mieste so stratou iba 0,08 sekundy, čo je vynikajúci výsledok a znak toho, že nastavenie auta fungovalo. V tíme vládne kľud a spokojnosť. Po teste sa pracovalo na doladeniach a prípravách na voľný tréning, ktorý ukončil sobotňajší deň.

Maťo: „Absolvovali sme obe voľné testovania, ktoré nie sú súčasťou ešte pretekárskeho víkendu, ale musím potvrdiť, že sa jazdí veľmi vysoké tempo. Trať je strašne ťažká v tom zmysle, že musím ísť strašne na srdce, keďže tu nie je poriadna zákruta. Sú tu len šikany, cez ktoré sa jazdí strašne vysokou rýchlosťou a auto dostáva veľmi zabrať. Treba ho nastaviť tak, aby to znášalo čo najlepšie tie nerovnosti. V oboch tréningoch som si vyjazdil vynikajúce druhé miesto s malou stratou na víťazov týchto tréningov. Táto trať mi sedí, aj keď je veľmi nebezpečná. Pri hľadaní limitov som prekonal aj niekoľko výletov mimo trať, ale autu som našťastie neublížil a SEAT funguje veľmi dobre. V tíme vládne harmónia a spokojnosť, na čom má istotne zásluhu aj fantastická strava, ktorú nám servíruje náš skvelý kuchár Franto Kuča.“

Maťo Homola

FIA ETCC – Oficiálny voľný tréning

V prestávke medzi tréningami tím pristúpil k výmene bŕzd a tak Maťo v prvej časti tréningu hľadal nové nastavenie bŕzd. Že sa mu to nakoniec podarilo svedčí aj fakt, že opätovne zajazdil druhý najlepší čas so stratou 0,1 sekundy za Dušanom Borkovićom. Aj keď by mohla byť v tíme spokojnosť s dosiahnutými dnešnými výsledkami, Maťo a ani tím sa s touto pozíciou neuspokojujú a pracujú ešte na drobných vylepšeniach auta. Zajtrajší deň začíname veľmi netradične, a to ráno o 8 hodine dôležitou kvalifikáciou, kde Maťo potrebuje nabrať body do celkového hodnotenia na boj o titul FIA ETCC.

Maťo: „Vo voľnom tréningu som skončil druhý za Dušanom Borkovićom. Išlo to dobre. Troška som sa trápil s brzdami, ale nakoniec som ich naladil. Zajtra ideme kvalifikáciu a preteky. Držte palce :).“

Obidva nedeľňajšie preteky odvysiela naživo Eurosport.
Sleduj ma aj na mojom facebook profile, kde mám aktuálne informácie.

Nedeľa:
Kvalifikácia 08.00 – 08.30 hod 30 minút
Warm Up 10.00 – 10.15 hod 15 minút

Preteky 1 11.00 hod 11 kôl – letmý štart – LIVE vysielanie na Eurosporte
Preteky 2 13.00 hod 11 kôl – pevný štart – LIVE vysielanie na Eurosporte

Zdroj: Homola Motorsport / Foto: Martin Trenkler, Homola Motorsport

Pridaj komentár