Posledné preteky tejto sezóny FIA ETCC na Autodromo di Pergusa boli pre Maťa Homolu a jeho tím so SEATom Leon Cup Racer veľmi nešťastné. Po vydarenej kvalifikácii Maťo nastúpil do prvých pretekov z druhého miesta. Hneď vo formovacom kole ale prišla prvá „rana“ pre Maťa a jeho tím. Maťo ostal hneď vo formovacom kole stáť na trati. Auto postihla technická porucha, ktorú tím s Maťom identifikovali cez vysielačku ako poruchu benzínového čerpadla. Tím nachystal nové benzínové čerpadlo, ktoré po dotiahnutí auta do boxu aj vymenil. Naše auto však muselo byť opravené počas uzavretého parkoviska. Tým pádom v druhých pretekoch Maťa posunuli na poslednú štartovú pozíciu.
Maťo vyrazil na štart do druhých pretekov, ale počas presunu na štartovnú pozíciu nastal znova ten istý problém ako v prvých pretekoch. Auto ostalo stáť na trati. Následne prebiehala komunikácia cez vysielačku medzi Maťom a technickým riaditeľom Jarom Krajčím. Maťovi sa podarilo rozbehnúť sa a pomaly sa posúval po trati. Po čase sa objavil v poslednej zákrute pred štartom. Mechanici sa rozbehli pre neho a dotlačili auto na štartovaciu pozíciu. Tím robil všetko preto, aby sa problém do štartu odstránil, ale bohužiaľ sa chybu nepodarilo identifikovať a na mieste odstrániť a tak sa Maťovi nepodarilo odštartovať. Auto sa dotlačilo do boxu a začala sa ďalej hľadať chyba. Podozrenie padlo na chybnú elektriku. Po analýze a výmene riadiacej jednotky a skúšaní tím zistil, že odišlo pomocné palivové čerpadlo, ktoré skratovalo celú čerpaciu sústavu. Sériová súčiastka za relatívne málo peňazí zmarila Maťovi a jeho tímu celé víkendové preteky, resp. celoročný výsledok. Keďže Maťo nenastúpil ani na jedny preteky, tak počas víkendu získal iba 4 body, ktoré získal počas kvalifikácie. Náplasťou na ubolené srdcia boli snáď iba návštevy od Maťových konkurentov, majiteľov konkurenčných tímov, od vedenia FIA ETCC, Eurosportu Events, kde nás ľutovali a gratulovali nám k výsledkom v sezóne 2015. Všetci nám prezentovali názor, že sme určite patrili medzi najlepších.
Maťo: „Máme za sebou krásnu sezónu plnú zážitkov. Získali sme veľké skúsenosti a mali sme našliapnuté na veľmi dobrý výsledok v podobe titulu, ale vyššia moc zariadila zakončenie tejto sezóny trochu inak ako som si aj s tímom predstavovali. Ale neberiem to tragicky, keďže sme počas roka spravili veľa roboty a dokázali sme konkurovať ostatným tímom, v druhej polovici sezóny sme boli objektívne najrýchlejší. Samozrejme ma táto situácia mrzí, chcel som získať titul, ale život to zariadil inak. Ďakujem veľmi pekne mojim rodičom a mechanikom, ktorí odviedli profesionálnu robotu a všetkým za podporu v akejkoľvek forme. Veľmi ma potešila Vaša podpora a cítil som ju od Vás 🙂 Ďakujem.“
Zdroj: Homola Motorsport / Foto: Martin Trenkler, Homola Motorsport