L Racing

Cvrček berie striebro za L Racing!

Posledné preteky Majstrovstoev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) rozdali posledné body a ukázali konečné umiestnenie jazdcov a ich tímov. Poľská Korczyna (Wyścig Górski Prządki) priniesla napriek poruche motora výborné druhé miesto aj Věroslavovi Cvrčekovi ml. z tímu L Racing.

L Racing

Matematické šance Cvrčeka na absolútny triumf MSR PAV napokon ukončila porucha motora hneď v prvej ostrej jazde. Napriek tomu sa on, ako aj celý tím L Racing môžu tešiť z množstva pozitív, ktoré so sebou táto sezóna priniesla. Mladý český pretekár pod vlajkou krásnohorského tímu skončil v slovenskom šampionáte ako vicemajster.

Věroslav Cvrček ml.: „Na preteky v poľskej Korczyne sme sa pripravovali ako vždy poctivo, auto bolo perfektne nastavené a ja som sa dôsledne venoval spoznávaniu novej trate. Tréningy prebehli bez problémov. Prvá ostrá jazda sa vyvíjala tiež nádejne. Žiaľ, v druhej polovici trate nám vypovedal motor a tým pre nás skončili preteky i sezóna. Aj keď sme boli z toho sklamaní, prevládal v nás skôr pocit z dobre odvedenej práce po celú dobu inak veľmi úspešnej sezóny. Ukázal sa i obrovský tímový duch spolupráce L Racingu a Rexteamu, ktorý sa prejaví väčšinou vo chvíľach, keď sa nedarí a napriek tomu stojíme pri sebe. To je práve to, čo z nás robí silný tím, čo niektorým súperom naopak skutočne chýba. Už pred sezónou mi bolo jasné, že mojím najväčším súperom budem ja sám. Otázka znela, či sa dokážem jazdecky i psychicky zžiť s riadením nového auta, s úplne inými parametrami, než na aké som bol dovtedy zvyknutý, s novou disciplínou, pneumatikami a množstvom ďalšieho. S odstupom musím tento „súboj“ hodnotiť ako víťazstvo. Navyše nebyť absencie bodov z dvojdielnych pretekov v Ožďanoch, ktoré som vynechal kvôli dlhodobo plánovanej pracovnej ceste v Austrálii, a taktiež nezmyselne odobratým bodom jasného víťazstva v Rechbergu, boli by sme pravdepodobne aj absolútnymi majstrami Slovenska. Teraz máme z každých pretekov množstvo dát, poznatkov a skúseností, takže pokiaľ budeme budúci rok pokračovať, bude to len s tými najvyššími ambíciami. V prvom rade by som rád srdečne poďakoval pánovi Liptákovi a jeho L Racingu za obrovskú dôveru a skvelú podporu počas celej sezóny. Nič by som nedosiahol aj bez dlhodobej podpory Rexteamu, rodiny a fanúšikov. Ďakujem Fabii RS2000, s ktorou som tento rok na pretekoch zažil jedny z najkrajších zážitkov pri šoférovaní.“

L Racing

Po nečakanom odstúpení na nedávnej Rally Košice sa v plnej pretekárskej zbroji ukázal aj manažér tímu Ján Lipták, opäť na výbornom Mini John Cooper Works WRC. V celkovom hodnotení MSR pretekov v Poľsku mu patrí 5. miesto a 2. v triede A+2000.

Ján Lipták: „V prvom rade chcem pogratulovať Věroslavovi ku konečnému striebru v slovenskom šampionáte, a to aj napriek technickej poruche v Korczyne. Jemu, aj tímu Rexteam patrí veľká vďaka za svedomitú prácu a poctivý prístup k pretekaniu počas celej náročnej sezóny. Gratulujem a ďakujem aj Denisovi Pavlíkovi, ktorý úspešne ukončil svoj učňovský rok, počas ktorého sa veľa naučil. Moje Mini fungovalo opäť dobre, celkovo som s našimi výkonmi spokojný. Ďakujem aj synovi Peťovi, ktorý síce kvôli pracovným povinnostiam vynechal väčšinu sezóny, no dúfam, že ho budúci rok uvidíme za volantom pretekárskeho auta častejšie. Zimná prestávka neexistuje – naša práca totiž nikdy nekončí.“

Mladý Denis Pavlík opäť nesklamal a v Korczyne zakončil svoju skutočnú premiérovú sezónu za volantom Škody Fabie A1400, s ktorou opäť získal najvyššiu trofej vo svojej triede.

L Racing

Sezóna v tíme L Racing teda ešte nekončí. Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou absolvujú posledné súťaže FIA Zóny strednej Európy v rally (FIA CEZ). „Momentálne sme v Chorvátsku pred Rally Poreč. Keďže náš motor je na repase v M-Sporte, tak naši mechanici dnes inštalujú požičaný agregát. Snáď to celé bude fungovať a úspešne absolvujeme Zónu a donesieme potrebné body do celkového hodnotenia FIA CEZ,“ informuje Vlasto Majerčák.

Na programe sú samozrejme aj ďalšie, tentokrát mimosezónne a exhibičné podujatia.

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár