Home / Česko Slovensko / STING MOTORSPORT – Čechovci ukázali potenciál, Kovacsa zradil motor
STING MOTORSPORT

STING MOTORSPORT – Čechovci ukázali potenciál, Kovacsa zradil motor

Nie nadarmo sa vraví, že doma nie je nikto prorokom. Svoje o tom veľmi dobre vedia aj posádky popradského Sting MotorSport tímu, ktoré svoju domácu súťaž nakoniec nedokončili.

STING MOTORSPORT

Obidve posádky popradského tímu Sting MotorSport (v zložení Richard a Róbert Čechovci na Forde Fiesta R5 a Tibor Kovacs s Petrom Dovalovským na Mitsubishi Lancer Evo VI) vyštartovali do 46.ročníka Rallye Tatry veľmi pozitívne naladené a odhodlané odvďačiť sa svojom domácim fanúšikom aj partnerom pekným výsledkom. A štart sa im naozaj vydaril.

Popradská rely bola rozdelená do dvoch súťažných dní, ktoré sa bodovali osobitne do slovenského rely šampionátu. V sobotu sa jazdilo na Šuňave a v Spišskom Bystrom (po trikrát) a etapu uzatvárala večerná divácka rýchlostná skúška na okraji Popradu. „Po prvých metroch z nás opadlo napätie a hneď sme chytili rytmus,“ opisuje Rišo Čech. „Napriek očakávaniam bola Šuňava už viac suchá ako mokrá a trať začala schnúť. My sme išli na istotu s mokrými, ktoré sme potom po prvej sekcii prezuli na suché gumy.“ Okrem jednej malej krízovky, kde Fiestu po šmyku kúsok vynieslo z trate, však Čechovci s prehľadom zvládli všetky tri sobotňajšie sekcie a pred večerným štartom mestského finále im patrila veľmi pekná šiesta pozícia v rámci MSR. „Je to perfektné! Poriadne si to užívame. Ráno nás postrašil dážď, no potom už sme išli bez krízoviek,“ usmieval sa Richard Čech. Večer potom už len potvrdil svoj výkon a mohol sa radovať doteraz najlepšiemu výsledku s novým autom, keď bral body za šieste miesto do MSR už pri svojom druhom štarte!

STING MOTORSPORT

V nedeľu podtatranská súťaž pokračovala druhou etapou. Tá bola znova bodovaná samostatne a prakticky sa začínalo od nuly. Trate usporiadatelia situovali vyššie pod Tatry a Magura s Tatranskou (cez Osturňu) dopriali posádkam kusisko zábavy. Navyše aj počasie sa oproti sobote výrazne zhoršilo a dážď so snehom urobili z Rallye Tatry to pravé orechové. „Vyštartovali sme opatrnejšie, lebo na mokrej trati sme s tým autom ešte nikdy nešli,“ priznal Čech. „Auto však držalo na trati veľmi dobre a tak som sa na druhom úseku prvej sekcie trochu odvážil pritlačiť. V jednom výjazde som to ale prehnal. Vynieslo nás mimo trať a zhasol nám motor. Niečo sme stratili, no pokračovali ďalej.“ Stratené cenné sekundy však Popradčanov odsunuli na deviate miesto v rámci MSR.

Po úvodných ťažkých kilometroch si Čechovci začali viacej veriť a do druhej sekcie sa pustili naozaj zostra. Hneď po štarte ďalšej eresky ich však čakala osudová zákruta. „Do zákruty som nevošiel dobre. V miestach, kde som začal brzdiť bol naťahaný štrk. Šmyklo nás to. Pridal som plyn aby nás to vytiahlo. Podarilo sa, no pravou stranou sme trafili obrubník a ten zničil obidva disky kolies a vykrivil zadné rameno. Na to, aká to bola rana sme však ešte dopadli dobre. Horšie bolo, že sme už nemohli pokračovať a zo súťaže sme museli odstúpiť. Veľmi nás to mrzí, lebo víkend sa pekne rozbehol a chceli sme sa poďakovať našim fanúšikom pekným výsledkom aj v nedeľu, no nepodarilo sa,“ vraví smutný Richard Čech.

STING MOTORSPORT

Žiaľ, domácu súťaž nedokončila ani druhá popradská posádka, ktorá štartovala v triede 3 na Mitsubishi Lancer. Pre Tibora Kovacsa je však asi tatranská rely začarovaná. „Hneď na úvodnej rýchlostnej skúške prvého súťažného dňa sme dostali defekt. Bolo to asi v polovici na Šuňave a zvyšok sme došli s prázdnym kolesom. Nabalili sme stratu, no verili sme, že do cieľa je ďaleko a nejako to ešte dotiahneme. Veď počas súťaže sa môže stať čokoľvek,“ približuje svoje tohtoročné vystúpenie pred domácim publikom Tibor Kovacs. A mal pravdu. Defekty neobišli ani súperov a tak po piatich meraných úsekoch sobotňajšej etapy boli Kovacs s Dovalovským už na treťom mieste v rámci svojej triedy 3. „Na päťke nám začalo niečo klepať a báli sme sa, že je niečo zle. Rozhodli sme sa však na poslednom (iba päťkilometrovom) úseku pred servisom netlačiť a dostať auto k mechanikom. Auto to však už nevydržalo. Hneď dvesto metrov po štarte začalo divoko dymiť a keď sme otvorili kapotu, tak sme zistili, že ojničné ložisko prerazilo blok motora. Bol koniec!“ Pekne rozbehnuté preteky tak skončili príliš skoro a Kovacs ani tentoraz doma nedošiel do cieľa. „Čo už na to povedať? Aj takýto krutý býva autošport. Som sklamaný. Musíme teraz pochopiť, čo sa vlastne stalo. Motor sme pred sezónou celý vyskladali nanovo a vydržal bez problémov valašskú rely,“ dumal rozčarovaný Popradčan, ktorého najviac mrzelo, že nepotešil domácich fanúšikov na cieľovej rampe pekným výsledkom. „Trate boli nádherné a súťaž sa aj napriek náročným podmienkam vydarila. O rok to skúsime znova a verím, že už prelomíme našu podtatranskú smolu,“ dodáva Tibor Kovacs.

Posádky tímu Sting MotorSport majú teraz šesť týždňov na prípravu vozidiel pre ďalší podnik Majstrovstiev Slovenska, ktorým bude spoločná česko-slovenská súťaž v Hustopečiach na Morave (14.-15.júna).

Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi

Pridaj komentár