Dobšinský kopec

Faggioli stanovil základný traťový rekord. Na ako dlho?

Po prvej súťažnej jazde XXXVI. ročníka Dobšinského kopca 2019 sa vedenia chopil Talian Simone Faggioli. Christian Merli zaostal o šesť desatín sekundy.

Dobšinský kopec

Teplota na teplomeroch v Dobšinej stúpa. A nie je to iba vrcholiacim letným počasím, ale aj súbojom o majstrovské body a nový traťový rekord. Ako sme si už povedali, trať sa tento rok z bezpečnostných dôvodov skracovala o 220 metrov a bolo jasné, že budeme hovoriť o novom rekorde. Vlani sa na starej trati časomiera zastavila na hodnote 2:15,425 min. Otázkou teba bolo, kam sa posunieme po skrátení?

Už včera na tlačovke sa obaja Taliani doberali, kto sa popasuje o prémiu za nový rekord a tak sme s napätím očakávali výsledok. Faggioli vyrazil na trať so štartovým číslom 9 skôr a stopky sa klapli na úrovni 2:10,515 min. Výborný čas! Je priam neuveriteľné, aby na dvoch stovkách metrov sa najrýchlejšie vozidlá zlepšili o päť sekúnd? No určite to nebude len dĺžkou trate, ale aj technologickým pokrokom, ktorý sa každoročne posúva ďalej.

Christian Merli vyštartoval so štartovým číslom jedna ako posledný a s napätím sme čakali. Jeho čas bol však „len“ 2:11,125 min. a teda o šesť desatín pomalší. To pri rýchlostnom priemere na úrovni 187 km/h znamenalo necelý kilometer rozdielu a popoludňajšia druhá súťažná jazda bude zjavne poriadne dramatická. Verme, že ju nenaruší počasie, ktoré je evidentne motoristickým fanúšikom, pretože dnes Dobšinej praje. Nezakríknime to však.

Poďme sa však pozrieť aj na ďalší priebeh prvej súťažnej jazdy. Tá v podstate prebehla bez vážnejších udalostí a bola prerušená iba dvakrát. O prvé prerušenie sa postaral Čech Michal Svozil, ktorému na trati nevydržal motor jeho BMW E36 M3. Zostala po ňom olejová čiara, ktorá sa musela odstrániť a to znamenalo prerušenie na približne 40 minút.

Po reštarte však neprešlo ani desať vozidiel a znova sme museli prerušovať. Aj o toto prerušenie sa postaral český pretekár. Synovi Miloša Beneša, Oscarovi, sa na jeho Forde Fiesta utrhla hadica od turba a predviedol divákom dokonalú dymovú clonu. Aj toto prerušenie si vyžiadalo približne 30 minút. Našťastie zvyšok štartového poľa už prešiel bez problémov. Jediným zdržaním bolo v úplnom závere povolenie opakovanej jazdy pre Čecha Petra Trnku, ktorý na trati dobehol pretekára pred sebou a požiadal o druhú jazdu. Tá sa odjazdila na konci štartového poľa.

Najrýchlejším v MSR PAV bol Věro Cvrček (Škoda Fabia S2000) potom, čo Igor Drotár (Škoda Fabia R5) opakoval jazdu (prerušenie Beneš) a skončil na druhom mieste so stratou štyroch sekúnd. Tretí bol Janko Miloň (McLaren 650s GT3), ktorý bol však zároveň najrýchlejším v Kategórii 1, Skupine GT.

V rámci MČR PAV bol najrýchlejším pretekárom Dušan Nevěřil (Norma M20 FC), ktorý si urobil trojsekundový náskok na Petra Vondráka (Osella PA21S Evo). Tretí je Petr Vítek (Osela PA30) so stratou 4,5 sekundy na lídra.

Štart druhej súťažnej jazdy je posunutý o tridsať minút, teda na 13.00 hod. Počasie sa drží a praje nám aj divácka návštevnosť.

Sledujte nás aj ďalej na našej webovej stránke www.dobsinskykopec.com, ako aj na našom profile na FB.

Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Jan Škoda

Pridaj komentár