Už pri svojom druhom súťažnom víkende v Porsche Sprint Challenge Central Europe, ktorý sa jazdil na rýchlom rakúskom okruhu Salzburgring, si dubnický pretekár vyjazdil víťazstvo!
„Som nesmierne šťastný,“ predýchaval v cieli vytrvalostných pretekoch Braňo Mičko, stále neveriac tomu, že mu patrí prvé miesto. „Nikdy doteraz som na Salzburgringu nebol, nemal som o trati žiadne informácie a aj napriek tomu sa mi tu podarilo vyjazdiť taký pekný výsledok. Pritom je to iba môj druhý štart na okruhu a v tejto peknej sérii. Považujem toto víťazstvo za jeden z najväčších úspechov v mojej doterajšej pretekárskej kariére,“ žiaril šťastím pretekár tímu LAMA RACING.
A zaslúžene. Braňo Mičko sa v tejto náročnej sezóne rozhodol skúsiť pretekanie na okruhoch. „Po dlhej nútenej prestávke (pozn.: vlaňajšia havária na rely v Hustopečiach) som potreboval znova jazdiť a získať istotu za volantom. Môj dobrý kamarát Štofi Rosina mi poradil skúsiť okruhy. Najprv prišla príležitosť dotknúť sa okruhového pretekania na Monze, počas vytrvalostnej série 24h Series Europe, a potom som nečakane dostal šanca štartovať v Porsche Sprint Challenge. Som veľmi šťastný, že som nezaváhal a skúsil to. Jazdí sa tu na identických autách a všetko záleží len na pilotovi. Pracuje sa s každým detailom, a ja to vnímam ako veľkú príležitosť vycibriť všetko, čo som sa doteraz za volantom naučil. Výsledky a reakcie ľudí, ktorí s nami spolupracujú ma nateraz utvrdzujú v presvedčení, že som urobil správne,“ vraví Braňo.
Počas víkendu na mimoriadne rýchlom a nič neodpúšťajúcom okruhu Salzburgring čakali na Dubničana nielen sýte kilometre na trati v rámci tréningov, šprintu a vytrvalostných pretekov, ale aj poriadne nepríjemné nástrahy počasia. „Aj na Slovakia Ringu nám zapršalo, no viditeľnosť bola dobrá. Teraz sa nad okruhom strhla búrka a množstvo vody zalialo trať. Prvýkrát som jazdil kontaktné okruhové preteky vo vodnej smršti, kde som cez vodnú stenu len intuitívne odhadoval trať a vozidla súperov. To všetko v rýchlosti cez dvesto kilometrov a nehanbím sa priznať, že som sa naozaj bál. Na druhej strane to bola neuveriteľná škola. Veľmi mi pomohli skúsenosti z rely,“ vysvetľuje náročnosť mokrých rakúskych pretekov Mičko, ktorý sa vo vytrvalostných pretekoch striedal za volantom Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport so skúseným Poliakom Franzom Dziwokom. „Výborne sa nám spolupracovalo. Franz je zrelý chlap a pretekár. Zadefinovali sme si spoločne ciele a snažili sa ich dodržať.“ To znamenalo, že po Poliakovom šiestom mieste a Mičkovom siedmom mieste v šprintoch sa novovytvorená posádka postavila na štart vytrvalostných pretekov z ôsmeho miesta. Základ výborného výsledku, ktorý prekvapil celú komunitu, postavil Poliak svojou jazdou v prvej polovici vytrvalostných pretekov, keď sa posunul na tretie miesto. Následne sadol do kokpitu Braňo Mičko, ktorý príjemne udivoval bravúrnou jazdou na mokrej trati. Slovák nielenže udržal tretie miesto, ale v závere sa objavil na absolútne prvej priečke v cieli!
„Došiel som do cieľa a myslel si, že sme tretí. Potom ma začali vyťahovať z kokpitu a povedali mi, že sme vyhrali,“ stále krúti hlavou šťastný Braňo Mičko. „Je to azda najkrajší moment aký som na pretekoch zažil. Utvrdil ma v tom, že to, čomu sa venujem je správna vec a má zmysel v tom pokračovať. Predomnou je ešte veľa tvrdej práce, ale teraz už viem, že v tom chcem pokračovať. Chcem sa poďakovať všetkým, ktorí okamžite reagovali na môj úspech a blahoželali mi na sociálnej sieti. Ďakujem za podporu Štofimu, fanúšikom a našim partnerom. Už teraz sa teším na ďalšie preteky,“ uzatvára Braňo Mičko. Tretím podujatím série Porsche Sprint Challenge Central Europe budú preteky na okruhu v českom Moste, 12. septembra 2020.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Martin Trenkler