LAMA RACING

LAMA RACING – Mičko – „The Man of the race“

Vynikajúci štart Braňa Mička do nového ročníka série Porsche Sprint Challenge Central Europe 2021, ktorý odštartoval na slávnom Red Bull Ringu.

LAMA RACING

Oproti predošlému ročníku, ktorý Covid-19 okyptil nielen v počte podujatí, ale azda aj v kvalite štartového poľa, sa tentoraz pod štajerské Alpy nazbierala vskutku silná konkurencia. Navyše nový koncept spojenia so silnejšou kategóriou GT3, ktorý si promotér zvolil po skúsenosti zo Stredného východu, štartové pole poriadne „nadupal“. „Registrujem viac skúsenejších pilotov a dokonca pribudla kategória profesionálov. Na okruhu, ktorý je veľmi rýchly a sám o sebe nekompromisný, sme museli všetci zo seba vydať maximum, aby sme našli svoje miesto v štartovom poli,“ priznáva pretekár tímu LAMA RACING, Braňo Mičko.

LAMA RACING

A Slovák sa s tým popasoval naozaj chlapsky. „Trať som dovtedy poznal iba zo simulátora. Mal som najazdené časy okolo minúty štyridsať sekúnd a myslel som si, že na skutočnej trati to bude trochu iné. Preto ma prekvapilo, že moje reálne časy sa aj pod Alpami pohybovali stále približne na rovnakej úrovni. Mojim cieľom však bolo dostať sa pod túto hranicu. Ani počas piatkových tréningov, ba ani počas kvalifikácie sa mi to však nedarilo. Veľmi ma to frustrovalo,“ netají Dubničan, ktorého však nádherná trať okamžite chytila za srdce. „Je nádherná! Dýcha históriou a jej klasický prírodný charakter mi hneď sadol. Lenže na rýchlej trati sa desatinky hľadajú oveľa ťažšie, ako na technickej trati a poriadne som sa v úvode vytrápil.

LAMA RACING

Braňo Mičko sa vo vozidle Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, jazdiacom vo farbách tímu LAMA RACING, striedal s rakúskym nováčikom Heinzom Swobodom. „Heinz je určite fajn chlapík, ale ako nováčik doplácal na neskúsenosť a odhliadnuc od jeho časov som sa obával, aby nezničil gumy a nepoškodil auto,“ objasňuje situáciu Braňo. Rakúšan totiž štartoval prvý nielen do kvalifikácia a úvodného šprintu, ale aj do v spoločných vytrvalostných pretekoch v ktorých Swoboda s Mičkom zdieľali kokpit. „Bolo mi dopredu jasné, že vo vytrvalostných pretekoch na výsledok pomýšľať nemôžeme a tak sa musím sústrediť na svoje preteky (šprint 2),“ uvedomoval si okolnosti Dubničan a vôbec sa nemýlil. Swoboda už počas prvého stintu, ešte pred výmenou posádky, dostal od ostatných celé kolo a Mičko mohol preteky len dojazdiť. Jeho čas však nastal v druhom šprinte víkendu.

LAMA RACING

Nemal som ideálny vstup do pretekov, pretože som štartoval až z posledného miesta,“ opisuje priebeh pretekov pilot tímu LAMA RACING. „K tomu sa krátko po štarte vpredu zrazili tri autá kategórie GT3 a my sme za bezpečnostným vozidlom stratili asi tri kolá. To ma oberalo o príležitosť vylepšiť si pozíciu. Nechcel som sa však vzdať. Cítil som, že auto je ok. Trať mi sadla a tak som sa do toho oprel. Po reštarte som sa z úplného chvosta štartového poľa začal prerezávať dopredu a nakoniec som sa vyšplhal na tretie miesto v kategórii GT4 ProAM,“ raduje sa Mičko, ktorý vyslovene kraľoval druhej polovici pretekov. Takmer v každom kole predbehol jedného až dvoch pretekárov a vykrúžil najrýchlejší čas v kategórii GT4! Po pretekoch sa mu dostalo kolegiálneho uznania od súperov a dokonca bol neoficiálne vyhlásený za „Pretekára pretekov“ (The Man of the race)!

LAMA RACING

Uznaním od kolegov som bol príjemne prekvapený. Cítil som, že som odjazdil jedny z doteraz najlepších pretekov vôbec, no uznanie od promotéra a ostatných pretekárov ma trochu zaskočilo. Na druhej strane aj veľmi povzbudilo,“ vraví dojatý pretekár tímu LAMA RACING. „Veci dávajú zmysel. Moja snaha a všetko, čo obetujem do toho, aby som sa učil a posúval vpred nie je zbytočné. Som veľmi šťastný. Naozaj veľmi pekne ďakujem všetkým, ktorí ma podporujú. Obchodným aj reklamným parterom. Fanúšikom a priateľom, a rodine. Veľmi si to vážim. To mi dáva silu pracovať ešte odhodlanejšie,“ úprimne sa vyznáva Braňo Mičko.

LAMA RACING

Po úvodnom víkende série Porsche Sprint Challenge Central Europe na rakúskom Red Bull Ringu figuruje Dubničan na treťom mieste priebežného poradia v silno obsadenej kategórie GT4. Druhým podnikom päťdielneho ročníka 2021 bude štart na domácom Slovakia Ringu už v polovici júna.

Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Martin Trenkler

Pridaj komentár