Ferrari 488 Spider

Len necelých šesť mesiacov trvalo Ferrari, aby po predstavení kupé 488 GTB predstavilo aj jeho verziu bez strechy. Výsledkom je podľa Ferrari najrýchlejší roadster aký kedy predstavili.

Ferrari 488 Spider

Určite je všetkým jasné, že si Spider zachová techniku z už spomínanej 488 GTB. V srdci auta bije 3,9 litrový preplňovaný osemvalec s twin-turbom. Výkon je 670 koní pri 8000 otáčkach za minútu, s točivým momentom 760 Nm pri 3000 ot/min. Stovku spraví za 3 sekundy a na rýchlosť 200 km/h sa dostane za 8,7 sekundy.

Pri pozornejšom pohľade na dosahované časy a rýchlosti určite postrehnete malé zhoršenie jazdných vlastnosti, čo je spôsobené práve tým, že sa jedná o Spider, čiže auto so skladacou strechou. Hlavne pri šprinte na dvestovku si počína auto o niečo horšie, aj keď má rovnako výkonný agregát. Dvojdielna hliníková strecha jednoducho mení aerodynamiku auta. Strecha je o 25 kg ľahšia ako strecha napríklad z 430 Spider, pričom jej konštrukcia s výstuhami zdvíha hmotnosť auta z 1370 kg na 1420 kg. Konštrukčne je riešená tak, že sa poskladá za necelých 14 sekúnd.

Ferrari 488 Spider

Aerodynamiku auta rieši okrem skleneného vetrolamu strechy aj aktívny predný nárazník, zadný spojler, či veľké bočné nasávacie otvory. Konštrukciu hliníkového šasi dopĺňajú hliníkové diely karosérie a poskytujú rovnakú torznú tuhosť ako pri 488 GTB. Použtý je aj systém Side Slip Angle Control, ktorý umožňuje kontrolované jazdenie bokom. V aute sú tiež aktívne tlmiče, elektronický diferenciál E-Diff a F1-Trac, ktorý umožňuje o 12% rýchlejší výjazd zo zákrut v porovnaní s priamym predchodcom Ferrari 458 Spider.

Ferrari 488 Spider

Ferrari plánuje tohoto krásavca predstaviť verejnosti na autosalóne vo Frankfurte, do predaja by sa mal dostať pred budúcoročným letom. Už táto ochutnávka určite stojí za vzhliadnutie 😉 a určite nikomu nevadí, že je Ferrari 488 Spider vo farbe blue corsa.

Ferrari 488 Spider

 

Ferrari 488 Spider

 

Ferrari 488 Spider

 

Ferrari 488 Spider

 

Zdroj: Ferrari S.p.a

Pridaj komentár