Štart v prvých večerných pretekoch tohtoročnej série GT2 European Series na italskom okruhu v Misano premenila posádka Rosina – Sarmini na ďalšie pódiové umiestnenie.
Svieži vzduch Jadranu (Misano leží na severovýchode Apeninského polostrova) evidentne pretrhol nemeckú smolu, ktorú si slovensko-rakúska posádka viezla z Hockenheimu. Rakúšan Sehdi Sarmini síce po „hodinách“ nedokončil ani úvodné preteky v Taliansku, no v nasledujúcich večerných pretekoch už Slovák vystaval slušný základ dôležitému výsledku, ktorý sa podarilo potvrdiť. „Nie vždy sa darí tak, akoby si človek želal. Verím však, že teraz sme už konečne pretrhli smolnú sériu a aj vo zvyšných pretekoch sezóny dokážeme potvrdiť potenciál nášho vozidla KTM X-Bow GT2,“ povedal v cieli večerných pretekov spokojný Štofi Rosina, ktorý sa po Monze druhýkrát v aktuálne sezóne postavil na pódium GT2 European Series.
Už piatkové tréningy naznačili rastúci apetít po umiestnení. Rosina aj Sarmini v meraných tréningoch vyjazdili druhé miesto, čo dávalo, v silnej konkurencii Audi, dobrý predpoklad na umiestnenie v kvalifikácii. Sarmini nakoniec do sobotňajších pretekov vybojoval piate miesto na štarte. Rosina KTM s číslom šestnásť, po nádhernom súboji s Koxom a Pirrim, však posunul až do druhého radu na štarte. „Bolo to veľmi tesné. Prakticky všetci traja sme skončili v jednej desatine sekundy. Preto som s výsledkom spokojný,“ konštatoval Slovák za volantom najrýchlejšieho KTM (pred neho sa dostala iba trojica pilotov na inej značke).
„Podmienky v Misane pretekaniu naozaj priali. Netrápili nás extrémne horúčavy, čo prospievalo pretekárom aj autám. Po odstúpení Sehdiho v popoludňajších pretekoch sme sa sústredili na večerné preteky, ktoré sa nám vydarili,“ približuje Štofi priebeh prvých večerných pretekov sezóny európskej série GT2. „Štartovali sme po ôsmej hodine večer a postupne sa stmievalo. Ešte v prvej časti pretekov sme sa posunuli na tretie miesto, ktoré sme napokon udržali aj po zastávke v boxoch. Som rád, že sme znova potvrdili potenciál výborného auta KTM X-Bow GT2 a ukázali, že naša práca prináša výsledky. O tri týždne nás čakajú ďalšie preteky na belgickom okruhu Spa-Francorchamps, kde by sme radi na tento výsledok naviazali,“ uzatvára najúspešnejší slovenský okruhový pretekár a zmluvný pilot tímu True Racing by Reiter Engineering.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: GT2 European Series