Štefan Rosina

Rosina víťazne aj na Hockenheime

Napriek veľkému trápeniu s pandémiou motoristická sezóna pokračuje. Najúspešnejší slovenský okruhový pretekár, Štefan Rosina, nás nesklamal ani na silne obsadených pretekoch v Nemecku.

Štefan Rosina

U nás menej známa automobilová séria GTC Race sa štandardne jazdí ako súčasť víkendov populárneho nemeckého šampionátu cestovných vozidiel DTM. Tentoraz sa posledný podnik sezóny GTC Race stal ideálnym miestom na ďalšie preverenie výsledkov vývojových prác nového konceptu KTM X-BOW GTX Concept, na ktorého vývoji spolupracuje aj najskúsenejší slovenský okruhový pretekár Štofi Rosina.

Od môjho posledného štartu inžinieri tímu Reiter Engineering na aute zjavne popracovali a posunuli vývoj výrazne ďalej. Na Hockenheime sme mali v pláne odjazdiť dva šprinty a jedny vytrvalostné preteky, kde som sa za volantom striedal s Rakúšanom Eikom Angermayrom. Nebol to náš prvý spoločný štart, keďže Eike sa rovnako intenzívne podieľa na vývoji Conceptu, a v tomto roku sme už spolu štartovali na Monze,“ vysvetľuje Rosina.

Štefan Rosina

Prvý novembrový víkend na Hockenheimringu odštartovali piatkové vytrvalostné preteky do ktorých slovensko-rakúska posádka Rosina – Angermayr vyrážala z piateho miesta. „Cieľom bolo preveriť auto v ostrých súťažných podmienkach. Výsledok nebol najvyššou prioritou,“ pokračuje Púchovčan. Napriek tomu nádejné KTM X-BOW GTX Concept dokázalo, ako jediné, držať krok so silnou konkurenciou triedy 1, kde štartovali vozidlá GT3. „Zvíťazili sme v našej triede 6 a v najsilnejšej kategórii PRO sme získali tretie miesto,“ bilancuje Štofi Rosina, ktorého okrem štartu vo vytrvalostných pretekoch Goodyear 60 čakal ešte nedeľňajší šprint.

Štefan Rosina

V chladných jesenných podmienkach bola dôležitá práca s pneumatikami, ktorú Slovák zvládol v úvode pretekov lepšie. Po štarte získal dve pozície a posunul sa na celkovo piate miesto. O kvalitách nádejného KTM X-BOW GTX Concept hovorí aj absolútne najvyššia dosiahnutá rýchlosť v pretekoch, ktorú Štofi Rosina vytiahol na úroveň 267 km/h. „Auto nás neustále prekvapuje svojou rýchlosťou a nebyť hendikepu, ktorý sme vozili, tak by to isto bolo ešte viac,“ priznáva Rosina. Po súboji s dlhoročným pilotom SC v F1, Berndom Mayländerom, však Slovák v polovici pretekov zaváhal a dostali sa pred neho hneď dve vozidlá. V konečnom hodnotení to síce znamenalo prepad na siedme miesto, no aj to stačilo na víťazstvo v triede 6. „Bol to zaujímavý víkend, ktorý potvrdil potenciál nášho vyvíjaného vozidla. Už sa teším na ďalší štart. Doteraz sa mi v tomto roku všetky štarty podarilo premeniť na pódiové umiestnenia a myslím si, že pokojne môžem hovoriť ako o jednej z mojich najúspešnejších sezón vôbec. Mám z toho veľmi dobrý pocit a chcem sa preto poďakovať všetkým, ktorí mi pomáhajú a držia palce,“ zakončil najúspešnejší slovenský okruhový pretekár bilanciu nemeckého víkendu.

Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: GTCrace

Pridaj komentár