Konôpka

Konôpka na pódiu Lamborghini Super Trofeo na Nürburgringu

Automobilový pretekár Miro Konôpka skončil tretí v triede AM na nemeckom Nürburgringu v značkovom seriáli Lamborghini Super Trofeo Europe. Po skvelom výkone dokončil prvú jazdu na pódiu a v celkovom hodnotení triedy AM je priebežne na 4. priečke z 18 zúčastnených posádok.

Konôpka

55-ročnému Konôpkovi vyšla najmä prvá jazda na slávnom nemeckom okruhu. Štartoval siedmy a prepracoval sa na 3. miesto v triede AM. Slušná porcia bodov ho posunula na 4. priečku v priebežnom hodnotení.

Pred štartom druhých pretekov sa udiala na tomto okruhu „nezvyčajná“ vec: počas predštartovej procedúry začalo husto pršať. Miro Konôpka, ktorý si vyjazdil v kvalifikácii druhý najlepší čas v triede, sa so svojim pretekovým inžinierom Andrejom Studeničom rozhodli prezuť počas prvého kola na pneumatiky do dažďa, no po pár kolách bola ideálna stopa takmer suchá a jazdec tímu ARC Bratislava tak jazdil s nevýhodou oproti ostatným súperom. Po povinnej zastávke v boxe už mal stratu jedného kola. No hoci na slikoch zajazdil najrýchlejšie kolo medzi jazdcami AM, nestačilo to na viac ako 7. miesto v cieli. No aj tak sa mu podarilo udržať na 4. priečke v hodnotení triedy AM v seriáli Lamborghini Super Trofeo Europe 2017. V tejto najpočetnejšej triede počas celej sezóny zatiaľ štartovalo až 18 vozidiel.

Konôpka

Bolo to jeho druhé pódiové umiestnenie v tejto sezóne európskej časti najobľúbenejšieho značkového seriálu sveta. Na začiatku sezóny v talianskej Monze takisto stál na 3. mieste v druhej jazde. Sériou kvalitných výsledkov potom zbieral body v Silverstone i v Spa-Francorchamps a napokon aj na Nürburgringu.

„Na tomto okruhu prší vždy, keď sem prídem,“ skonštatoval Miro Konôpka po pretekoch. „Ono vlastne pršalo a schlo vždy len počas nášho jazdenia a ostatne série mali zázračne sucho. Bol som po kvalifikácii druhý v triede, ale keď sme stáli na štarte spustil sa lejak a štartovali sme za safety carom. Rozhodol som sa prezuť na mokré, mysliac si, že jazdci na slikoch budú mať veľa „výletov“ na mokrej trati a bude SC. Ale riaditeľ pretekov rozhoduje podľa časovej tiesne alebo čoho, lebo napr. v kvalifikáciách dal 4x červenú vlajku aj pri malom incidente a v pretekoch boli autá mimo trate hore-dole, no safety car už nepustil. Takže stratégia nám nevyšla. Prezuli sme, bol som chvíľu najrýchlejší na trati, ale zrazu zasvietilo slnko a za tri kolá bolo sucho. To som tu ešte nezažil,“ krútil hlavou po 7. mieste v druhej jazde.

Konôpka

„Aspoň tá prvá sa mi išla skvele a skončil som na stupňoch víťazov, keď to bol boj až do posledného kola. Dobre som si zajazdil, tak ako počas celej sezóny. So 4. miestom nie som celkom spokojný, veď v prvých pretekoch v Monze ma zostrelili z trate, v Silverstone sme nestihli vyjsť na grid, v Spa riaditeľ spravil chybu pri pitstope a 10 áut zrazu malo náskok jedného kola… Ale inak to bolo super jazdenie, rýchle, ale totožné autá, v triede ozaj 10 vyrovnaných jazdcov. Hneď prvú sezónu sme sa kvalifikovali na World Finale Super Trofeo v Imole, ktoré bude v novembri. Naposledy som tam štartoval pred štrnástimi rokmi ešte v Porsche Supercupe v roku 2003. Teším sa na to.“

Zdroj: Race Pro Media

Pridaj komentár