Štefan Rosina

Úspešné Kristove roky Štofiho Rosinu

Rok 2020 vôbec nebol jednoduchý a výrazne poznačil aj automobilový šport. O to príjemnejšie je tak zistenie, že najúspešnejší slovenský okruhový pretekár hodnotí sezónu 2020 ako jednu zo svojich najúspešnejších.

Štefan Rosina

Bohatú kariéru úspešného Púchovčana fanúšikom autošportu predstavovať azda ani netreba. V posledných rokoch sa Rosina skôr venoval pracovným povinnostiam a rodine, pričom na pretekárskych tratiach sa objavoval viacmenej sporadicky. Pre rok 2020 sa však naskytla lákavá príležitosť podieľať sa na vývoji zaujímavého rakúskeho projektu a Štofimu pretekanie evidentne znova zachutnalo.

Niekedy začiatkom roka prišla od tímu Reiter Engineering lákavá ponuka otestovať si vozidlo KTM GTX Concept a na základe toho sme dohodli aj zmluvu na štart v pretekoch,“ približuje okolnosti svojho návratu na súťažné trate 33-ročný Štefan Rosina. „Hneď po prvých jazdách mi bolo jasné, že auto má veľký potenciál. Rakúska KTM a nemecký tím Reiter postavili koncept ľahkého športového vozidla pre Divíziu GT, ktoré vychádza z predošlého vozidla KTM X-Bow GT4. Oproti predchodcovi je však Concept trochu väčší, prepracovanejší a výkonnejší. Je určený pre širokú klientelu a smeruje k triede GT2, ktorá by mala mať výkon až šesťsto koní!

Štefan Rosina

Rosina s týmto autom absolvoval súťažnú premiéru začiatkom júla na Monze, v pretekoch vytrvalostnej série 24h Series. „Všetkých sme zaskočili našou rýchlosťou,“ usmieva sa pri spomienke Štofi. „Dokázali sme držať krok s vozidlami GT3 a súperom v triede GTX sme nadelili asi desať kôl!,“ pokračuje Slovák, ktorý nielenže viedol celé štartové pole, ale zajazdil aj najrýchlejšie kolo pretekov. O víťazstvo debutanta pripravila iba nešťastná porucha alternátora. Po tomto výsledku však konkurencia spozornela.

Rosina pokračoval septembrovým štartom v prestížnej sérii GT OPEN International, kde doteraz žiadny Slovák ešte preteky nevyhral. Na domácom Red Bull Ringu sa KTM GTX Concept predviedol v plnej paráde. Púchovčan v kokpite striedal Švajčiara Niederhausera s ktorým dokázali v pretekoch zvíťaziť! „Po siedmych rokoch, keď som viacmenej pretekal len sporadicky a netrénoval som, ma úspech na tomto rešpektovanom podujatí príjemne zaskočil. Veľmi som sa z neho radoval,“ netají Štofi Rosina a dodáva. „Napriek tomu, že auto je stále vo vývoji, tak s ním už dokážeme porážať konkurenciu, čo len potvrdzuje, že ideme správnym smerom.

Štefan Rosina

Ďalším kolbišťom na overenie vývojových prác nového konceptu KTM X-BOW GTX Concept sa stal nemecký Hockenheim, kde sa tím Reiter Engineering rozhodol postaviť na štart pretekov silno obsadenej automobilovej série GTC Race. Rosina sa tentoraz v kokpite striedal s Rakúšanom Angermayrom a znova sa zaslúžil o vydarený výsledok. Slovensko-rakúska dvojica zvíťazila v triede 6 a v najsilnejšej kategórii PRO vyjazdila tretie miesto. Že to nebola náhoda potvrdzuje aj absolútne najvyššia dosiahnutá rýchlosť počas súťažného víkendu, ktorú si pripísal práve Štofi Rosina. „Auto nás neustále prekvapuje svojou rýchlosťou. Nebyť hendikepu, ktorý sme vozili, tak by sme tam boli ešte rýchlejší,“ konštatoval Slovák, ktorý prakticky všetky tohtoročné štarty premenil na pódiové umiestnenia.

Nie inak tomu bolo aj na domácej pôde. V auguste sa Rosina už tradične predstavil na štarte Veľkej ceny Slovenska, kde sme ho videli v dvoch šprintoch s vozidlom Mercedes AMG GT3 a vo vytrvalostných pretekoch na BMW M6 GT3. Obidva šprinty premenil na víťazstvo v divízii „plechových áut“ a v absolútnom poradí naprieč triedami skončil druhý. Druhé miesto Slovákovi patrilo aj vo vytrvalostných pretekoch v Divízii D4 triedy GT3, kde sa za volantom striedal s Gregorom Zsigom.

Štefan Rosina

Záverečnou bodkou za úspešnou sezónou Štofiho Rosinu bol štart na 11. ročníku Auto Show Slovakia Ring 2020. „Aj na Auto Show sa mi znova podarilo vystúpiť na pódium, čo bolo veľmi príjemným zakončením sezóny. S týmto výkonom som veľmi spokojný, pretože som sa naháňal so slovenskou špičkou a skončil tretí. Ďakujem organizátorom za túto súťaž a verím, že budú pokračovať v tradícii,“ pokračuje Rosina. „Tento rok bol pre mňa výnimočný aj v tom, že som mohol byť pomocnou rukou pre Braňa Mička. Z jeho výkonov sa veľmi teším a som rád, že štartuje v naozaj kvalitnom šampionáte, pričom sa dokázal presadiť už hneď v prvej sezóne. Radosť mám aj z úspechov Tomáša Mišíka, ktorý v tomto roku štartoval na Majstrovstvách sveta motorkár a venuje sa výchove mladých a perspektívnych pretekárov. Som presvedčený o tom, že práve týmto významne pomáha rozvoju motoristického športu na Slovensku,“ uzatvára sezónu 2020 najúspešnejší slovenský okruhový pretekár súčasnosti, Štefan Rosina.

Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto

Pridaj komentár