VC Číny 2018 – preteky

Po perfektnej kvalifikácii, kedy piloti Ferrari získali double na štarte sa v nedeľu na okruhu v Číne diali veci. Víťazom elektrizujúcej Veľkej ceny sa stal Daniel Ricciardo na Rer Bulle.

VC Číny 2018

Hneď po štarte stratil Kimi Räikkonen svoju druhú pozíciu, keď ho predovšetkým križoval tímový kolega Sebastian Vettel. Obaja jazdci Ferrari štartovali na tvrdšej zmesi rovnako ako autá Mercedesu, zatiaľ čo autá Red Bullu štartovali na ultrasoftoch. Štart sa podaril Valtterimu Bottasovi, keď predbehol nevýrazného Räikkonena a rovnako sa dopredu predral aj Max Verstappen na Red Bulle. Ukázalo sa, že v úvode ultrasofty lepšie držali monoposty na trati a v ďalšom priebehu aj to, že postupne nestrácali na výkone až tak výrazne ako sa čakalo. Tvrdšie pneumatiky na štarte nebola dobrá voľba, skôr naopak.

VC Číny 2018, Sebastian Vettel

Preteky pokračovali v rýchlom tempe, postupne sa začali zastávky v boxoch. Ako prvý z čela išli do boxov oba Red Bully v osemnástom kole. Red Bull sa rozhodol vymeniť pneumatiky na dvoch autách v rovnakom kole, pričom ich delilo len niekoľko sekúnd. Tím to zvládol na výbornú a hneď začali byť býci na trati najrýchlejší. O kolo neskôr zašiel do boxov Lewis Hamilton s tvrdšími pneumatikami, čím sa potvrdilo, že nezískal žiadnu výhodu s inou pneumatikovou stratégiou. Potvrdil to aj Valtteri Bottas, ktorý zašiel na výmenu o kolo neskôr. Aj to mu však stačilo, aby sa tzv. undercutom dostal pred Sebastiana Vettela. Ferrari zareagovalo na zastávku Bottasa hneď ako to bolo možné, no Vettela sa im nepodarilo udržať pred Bottasom. Na výjazde z boxov sa Vettel zaradil za Bottasove zadné krídlo.

VC Číny 2018, Kimi Räikkonen

Vo Ferrari teda vsadili na neskoršiu zastávku v boxoch pre Kimiho Räikkonena. Pravdepodobne sa snažili, aby Kimi, ktorý teraz viedol štartové pole pozdržal Bottasa na Mercedese a umožnil svojmu kolegovi ho predbehnúť. Nepodarilo sa a v 27. kole predbieha Bottas a v zápätí aj Vettel fínskeho jazdca predbehli. Napokon v 28. kole zašiel Kimi Räikkonen do boxov po nové pneumatiky a zaradil sa až za Daniela Ricciarda na Red Bulle. Po 30. kole bolo poradie na čele Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Räikkonen, Hulkenberg, Sainz, Magnussen, Ocon..

V tomto čase sa odohral súboj medz dvoma autami Toro Rosso, kedy Pierre Gasly vrazil do Brendona Hartleyho a na trati zostalo množstvo úlomkov. Komisári sa rozhodli spomaliť tempo za bezpečnostným vozidlom (SC) a to tak nešťastne, že autá v čele nestihli zareagovať na situáciu. Nájazd do boxov ešte stihli obe autá Red Bullu a využili to. Opäť obe autá zašli do boxov naraz a nestratili príliš veľa času, v podobe Verstappena dokonca iba jedno miesto.

VC Číny 2018, Kimi Räikkonen

Po reštarte sa začali diať veci. Kimi Räikkonen vyzeral, že dokáže zatlačiť na Maxa Verstappena na Red Bulle, no jeho Ferrari sa už v 37. kole muselo skloniť pred Red Bullom Daniela Ricciarda. V 39. kole sa bránil Lewis Hamilton na Mercedese pred dotierajúcim Maxom Verstappenom tak, že ho vytlačil aj mimo trate. V 40. kole predbieha Daniel Ricciardo Lewisa Hamiltona a vyzerá to tak, že Red Bull na trati doslova lieta. V 42. kole predbieha aj Max Verstappen Lewisa Hamiltona a tentoraz bez incidentu. V 43. kole Daniel Ricciardo predbieha Sebastiana Vettela a ide na druhé miesto, podobne predbieha Kimi Räikkonen s Ferrari pilota Lewisa Hamiltona na Mercedese.

VC Číny 2018, Sebastian Vettel

V 44. kole predviedol opäť nerozvážny predbiehací manéver Max Verstappen. Jeho Red Bull narazil do Ferrari Sebastiana Vettela a obaja skončili v hodinách. Ako sa ukázalo výrazne na to doplatil Sebastian, keď jeho auto už nedokázalo držať tempo ostatných a postupne sa prepadával. Max si vyslúžil trest +10 sekúnd v cieli. O kolo neskôr naopak Daniel Ricciardo s druhým Red Bullom ďalším perfektným manévrom predbehol lídra pretekov Valtteri Bottasa na Mercedese. V 48. kole opäť predbieha Verstappen pilota Hamiltona, za ktorého sa dostal pri incidente s Vettelom. Jeho auto dokázalo byť rýchle aj naďalej. Poradie na čele Ricciardo, Bottas, Räikkonen, Verstappen, Hamilton, Hulkenberg, Vettel, Alonso, Sainz, Magnussen…

VC Číny 2018, Kimi Räikkonen

V ďalších kolách sa Kimi Räikkonen na Ferrari dotiahol za Vatteri Bottasa s Mercedesom, na nich sa postupne dotiahol aj Max Verstappen na Red Bulle. Sebastian Vettel s Ferrari naopak klesol až za Fernanda Alonsa na McLarene a musel sa brániť aj pred Carlosom Sainzom na renaulte. Napokon Veľkú cenu Číny ovládli autá Red Bullu. Zvíťazil Daniel Ricciardo pred druhým Valtteri Bottasom na Mercedese a tretím Kimi Räikkonenom na Ferrari, ktorému sa aj napriek tímovej réžii podarilo vystúpiť na stupne víťazov. Max Verstappen na druhom Red Bulle napokon po pripočítaní desiatich sekúnd skončil až za Lewisom Hamiltonom na Mercedese. Tifosi by ho určite radi videli niekde v boxoch alebo mimo trate s nefunkčným monopostom, no osud to chcel inak. Napokon získal viac bodov ako bodičekovaný Vettel, ktorý si to po pretekoch hneď k nemu namieril. Výsledok sa už vrátiť naspäť nedá.

VC Číny 2018

Po VC Číny sa presúvame o dva týždne do Baku.

Výsledky pretekov:
1 3 Daniel Ricciardo RED BULL RACING TAG HEUER 56 1:35:36.380 25
2 77 Valtteri Bottas MERCEDES 56 +8.894s 18
3 7 Kimi Räikkönen FERRARI 56 +9.637s 15
4 44 Lewis Hamilton MERCEDES 56 +16.985s 12
5 33 Max Verstappen RED BULL RACING TAG HEUER 56 +20.436s 10
6 27 Nico Hulkenberg RENAULT 56 +21.052s 8
7 14 Fernando Alonso MCLAREN RENAULT 56 +30.639s 6
8 5 Sebastian Vettel FERRARI 56 +35.286s 4
9 55 Carlos Sainz RENAULT 56 +35.763s 2
10 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 56 +39.594s 1
11 31 Esteban Ocon FORCE INDIA MERCEDES 56 +44.050s 0
12 11 Sergio Perez FORCE INDIA MERCEDES 56 +44.725s 0
13 2 Stoffel Vandoorne MCLAREN RENAULT 56 +49.373s 0
14 18 Lance Stroll WILLIAMS MERCEDES 56 +55.490s 0
15 35 Sergey Sirotkin WILLIAMS MERCEDES 56 +58.241s 0
16 9 Marcus Ericsson SAUBER FERRARI 56 +62.604s 0
17 8 Romain Grosjean HAAS FERRARI 56 +65.296s 0
18 10 Pierre Gasly SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 56 +66.330s 0
19 16 Charles Leclerc SAUBER FERRARI 56 +82.575s 0
20 28 Brendon Hartley SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 51 DNF 0

Zdroj: Ferrari S.p.A

Pridaj komentár