Nie veľmi vydareným podujatím sa ukázala posledná tohtoročná súťaž Majstrovstiev Slovenska v rally pre KL Racing Rally Team. Jeho dve posádky postihli v rámci súťaže tri odstúpenia, ale Kukovi s Vejom sa podarilo nakoniec vybojovať v nedeľu štvrté miesto absolútneho poradia.
Možno si po prečítaní perexu hovoríte ako je možné na jednej rally súťaži odstúpiť viackrát. Jednoducho. 44. Rally Košice totiž bola súťaž dvojetapová, čo podľa platných predpisov znamenalo, že každá etapa bola do slovenského šampionátu bodovaná zvlášť. Poďme však pekne po poriadku a povedzme si čo sa vlastne na 44. Rally Košice 2018 v KL Racing Rally Teame dialo.
Už v úvodnej rýchlostnej skúške, postihla pohroma v podobe odstúpenia posádku Pavol Cireň – Jakub Slovák, ktorým sa podarilo s Renaultom Clio R3 Maxi „trafiť“ jeden z retardérov tak nešťastne, že poškodili chladič. Po úniku vody nemali inú možnosť, iba odstúpiť.
„V jednom z retardérov som bol rýchlejší ako som mal byť a trafili sme ho. Žiaľ, odniesol si to chladič. Mrzí ma to,“ povedal smutný Pavol Cireň.
Tomáš Kukučka a Peter Vejačka spoločne s Fordom Fiesta R5, ktorý v Košiciach nahradil Škodu Fabia WRC, prvú rýchlostnú skúšku síce dojazdili, pri jej zdolávaní však museli ostať stáť a strata v cieli dosiahla takmer sedem minút. Dôvodom bolo lístie nalepené na prieduchu pred chladičom.
„Postihla nás presne taká istá porucha ako v minulom roku. Na mriežku pred chladičom sa nalepila hrubá vrstva lístia, ktorého je na rýchlostnej skúške neskutočne veľa a motor sa samozrejme začal prehrievať. Najskôr mi zasvietila oranžová kontrolka, o chvíľu pekne sčervenela, čo znamenalo zastaviť, oškriabať lístie, doliať vodu a toto všetko nás stálo neskutočne veľa času. Po absolvovaní spomínaného úseku prišlo k dohode s tímom, že radšej odstúpime, aby sme nezrušili motor Fiesty,“ vysvetlil Tomáš Kukučka dôvod odstúpenia.
Druhá etapa, ktorá odštartovala v nedeľu samozrejme znamenala, že obe posádky sa mohli zapojiť späť do hry. Síce už nie v rámci hodnotenia 44. Rally Košice 2018 ako celku, ale mohli aspoň bodovať do slovenského rally šampionátu.
V prípade Paľa Cireňa a Kuba Slováka to znamenalo v prvej sekcii druhej etapy jedno štvrté a dve tretie miesta v triede 5, pričom po jej absolvovaní im patrilo tretie miesto v triede. V úvodnom teste druhej nedeľnej sekcie rovnako dojazdili na tretej priečke, následne však v predposlednom teste prišlo ďalšie odstúpenie.
„V tomto prípade nás vyradil vytrhnutý tlmič. V jednej zákrute, ktorú sme aj v predchádzajúcom prejazde rezali, tam bola zrazu nejaká skala. Prišla neskutočná rana a bol koniec. Ostalo už iba odstaviť auto a odovzdať jazdný výkaz. Mrzí ma to,“ vysvetlil Ciro dôvod druhého odstúpenia.
Podstatne lepšie sa darilo druhej posádke KL Racing Rally Teamu, Kukovi s Vejom. Táto dvojica po prvej sekcii druhej etapy okupovala štvrté miesto celkového slovenského poradia, pričom od tretieho miesta ich delilo 3,7 sekundy.
„Všetko funguje, doslova si to užívame. Už nemáme problém s lepiacim sa lístím. Musím však povedať, že aj keď rýchlostné skúšky poznáme z minulosti, súťaž je poriadne ťažká, neskutočne všetko šmýka a na dojazd až do cieľa treba mať asi aj trochu toho povestného športového šťastia,“ oznamoval Tomáš Kukučka po dojazde do servisnej zóny.
V poslednej sekcii súťaže sa zdalo, že Kuko s Vejom idú tvrdo bojovať o tretie miesto. V prvom teste poslednej sekcie sa im síce podarilo stiahnuť na súperov iba dve desatiny sekundy, v nasledujúcom sa im však priblížili doslova „na dostrel“, pričom od vytúženej tretej priečky ich delilo oba 1,4 sekundy. Po dojazde do cieľa posledného meraného úseku však svietil rozdiel od tretieho miesta 23,6 sekundy. Čo sa presne udialo nám opäť opísal Tomáš Kukučka: „Mohlo to byť určite lepšie, ale v poslednej rýchlostnej skúške nám odišlo servo. Museli sme ostať stáť, vypnúť auto, reštartovať systém a až potom pokračovať ďalej. Vďaka Bohu to potom fungovalo, ale stratili sme touto činnosťou strašne veľa času a to ma dosť rozhodilo. Už som sa nevedel dostať naspäť do rytmu. Som rád, že sme v cieli a auto je celé. Samozrejme moja vďaka patrí tímu, jeho partnerom, mechanikom a fanúšikom.“
KL Racing Rally Team čaká teraz voľný víkend, po ktorom sa v dňoch 2. – 3.11.2018 predstaví štvorici jeho súťažných posádok v rámci podujatia KESKOMOBILE AUTO SHOW 2018 na Slovakia Ringu.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch