Veľa pozitívnych reakcií vyvolala jazda posádok debutujúceho tímu ZVOLENSKÝ AUTOSPORT pri ich premiérovom štarte pod Tatrami. Platili však tvrdú nováčikovskú daň. Na strane druhej ale ukázali budúcnosti srdce a potenciál, čo je pre slovenský autošport dobrá správa.
Aj abstinenčné príznaky po dlhej pandemickej prestávke pomohli naplniť štartovú listinu 48. ročníka Rallye Tatry 2021. Debutujúci spišský tím ZVOLENSKÝ AUTOSPORT nasadil hneď tri posádky, pričom dve štartovali v nahustenom poli Slovenského Rally Pohára a hosťujúca tretia posádka jazdila hlavnú súťaž MSR. „Aby sme mohli absolvovať štart v SRP, museli sme najprv v sobotu odjazdiť Rally školu,“ vysvetľuje mladý pretekár tímu, Matej Kyčák. „Bezproblémovým absolvovaním celej vzdialenosti prvej etapy SRP sme však základnú úlohu zvládli.“
Zabudnuté aprílové počasie strašilo okolo Tatier ešte aj počas záverečného májového víkendu a vytrápilo väčšinu posádok. Pokojne môžeme povedať, že kratší koniec si vytiahli posádky štartujúce v SRP, ktoré nechali v nedeľu ísť celú sekciu bez servisu a výmeny pneumatík. Stala sa z toho „veľká lotéria o čierne zlato“. „Obuli sme mokré pneumatiky, lebo sme verili predpovedi,“ vysvetľuje voľbu gúm pri svojom premiérovom dni v SRP Matej Kyčák. „Prvé dva úseky mali výhodu tí, ktorí obuli na sucho. V druhej časti sa karta obrátila.“ Ambiciózna posádka Kyčák – Turzák hnala svoj Seat Ibizu čo to dalo a na poslednom úseku zajazdila dokonca druhý najrýchlejší čas z celého štartového poľa! To ich v nabitom poli vynieslo na absolútne ôsme miesto v celkovom hodnotení a piate miesto v nadupanej triede RP3. „Opreli sme sa o to a vyťažili sme aj z výhody mokrých pneumatík. Neskôr sa k nám donieslo aj viacero pozitívnych reakcií od súperov, čo nás veľmi potešilo,“ pokračuje 21-ročný Spišiak. Radosť však netrvala dlho. „Pri jazde z UP-čka sa nám pretrhlo lanko na prevodovke a nemohli sme radiť rýchlosti. Nejako sme sa však dostali do servisu a snažili sa to ešte opraviť. Nepodarilo sa. Meškali sme do „čakačky“ a penalizácia 80 sekúnd nás definitívne zrazila dolu,“ krúti smutne hlavou Matej. Napriek veľkému sklamaniu však pri svojom debute Matej Kyčák s Matúšom Turzákom zanechali veľmi dobrý dojem a ukázali svoj potenciál.
Smolu v podobe technický problémov mala aj druhá posádka tímu ZVOLENSKÝ AUTOSPORT štartujúca v SRP. Skúsená dvojica Norbert Šarišský a Peter Levočský sa na svojom Citroëne C2 VTS v triede RP2 dlho nepovozila. „Po svižnom úvode, ktorý nás navnadil, nás už na druhom úseku zradila prevodovka a museli sme odstúpiť,“ neskrýva sklamanie skúsený Tatranec Noro. „Tešili sme sa na pekný súboj s Kacvinským, ale tentoraz bola technika proti.“ Pravdou je, že Citroën nastupoval do súťaže s novým motorom, no nová prevodovka to nestihla. Asi sa to dopočula stará prevodovka a urazene sa „zašprajcovala“. „Spolupráca s tímom sa však rozbehla pekne a už sa tešíme spolu na ďalšie spoločné preteky, aj s novou prevodovkou,“ nestráca optimizmus Noro Šarišský.
Treťou posádkou, ktorá vo farbách mladého tímu tentoraz ešte hosťovala, bola dvojica Marek Jalč a Tomáš Kocúr. Spišiaci svoju Hondu Civic držali veľmi statočne v triede 5, veľkého majstráku. Po obidva súťažné dni sa držali na pódiu a odvážali si domov dva poháre. „Trápili sme sa s výberom pneumatík,“ posťažoval si Marek. „Trate boli síce pekné, ale tie dlhé prejazdy považujem za veľmi nešťastné. Zbytočne najazdené dlhé kilometre, ktoré v súťažnom aute vôbec nie sú príjemné. Zamrzelo ma tiež, že sme v konečnom súčte celej súťaže nakoniec o sedem desatín prišli o druhé miesto. Sme však aspoň viac motivovaní a už myslíme na ďalšiu súťaž,“ uzatvára Marek Jalč.
A ako videl debut svojho tímu mladý ambiciózny šéf Dominik Zvolenský? „No priznávam trochu rozpačité pocity,“ neskrýva Dominik. „Celý tím tvrdo pracoval a odviedol fantastickú robotu. Veľa sme sa naučili a ukázali svoj potenciál. Na druhej strane nás však vytrápili technické problémy, ktoré nám skalili našu radosť z vydareného debutu. Teraz sme však ešte o to viac motivovaní a odhodlaní tvrdšie pracovať. Ďakujem veľmi pekne všetkým pretekárom, mechanikom, členom tímu, fanúšikom a našim partnerom, bez ktorých by sme si to netrúfli. Naše myšlienky už smerujú k ďalším pretekom, ktoré nás zasa posunú ďalej.“
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: motorsportmedia.sk, Martin Paľov