L Racing, VIII. Rally Lubenik, 2016, foto: Martin Trenkler

L Racing a Rally Lubeník: Veľká skúška odvahy

Víkendová Rally Lubeník na Gemeri patrila bezpochyby k tomu najnáročnejšiemu, čo ostatné roky priniesli do Majstrovstiev Slovenska. Šialené tempo a zradné úseky inak svetových ciest si užili, ale žiaľ aj neužili posádky najpočetnejšieho tímu L Racing.

L Racing

Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejčkovou (Ford Fiesta R5 EVO) si na konci soboty odniesli z Lubeníka trofej za 3. miesto najsilnejšej triedy 2 a 4. miesto absolútne. O dve miesta ďalej sa umiestnil aj Věroslav Cvrček ml. s Petrom Novákom na Škode Fabia R5. Oni, ale aj ďalšie posádky, si tak vyskúšali rally, na ktorej nechýbalo nič: slepé horizonty, rýchle zákruty, skoky, vyťahaná špina, rýchly sled zákrut, vysoké tempo. Obzvlášť spolujazdci museli diktovať ako na bežiacom páse – bez prestávky a s prehľadom, ktorý zvládali bezchybne len tí najlepší.

Veľký smútok postihol obhajcov titulu triedy 6 – Tomáša Fuska s Jakubom Slovákom, keď tesne po štarte prvej piatočnej skúšky spadol na ich Peugeote 208 VTi R2 klinový remeň a ihneď zo súťaže odstúpili. Čaká ich tak náročná Rally Košice, kde už pôjde o všetko.

Haváriou na 4. rýchlostnej skúške sa s VIII. Rally Lubeník rozlúčili aj Martin Kysucký ml. a Robert Pečner (Peugeot 208 VTi R2).

Maroš a Katarína Kysuckí (Mitsubishi Lancer EVO VI) však skončili na výbornom 2. mieste triedy 11.

Hneď za nimi s trofejou 3. miesta tr. 11 skončili Marek Špavelko/Gabriela Szenderáková (Nissan Pulsar GTi R).

Ján Urbančík a František Sobota (Peugeot 208 VTi R2) sa potýkali s rôznymi technickými problémami, no napriek 6. miestu v triede 6 si adrenalínový Lubeník užili naplno.

Milan Straka a Vlado Palko (Ford Escort) si v rámci Slovenského rally pohára (SRP) zobrali trofej za 2. miesto.

L Racing, VIII. Rally Lubenik, 2016, foto: Martin Trenkler

Vlastimil Majerčák: „Nesmierne náročná, i keď krátka súťaž, no zažili sme tam úplne všetko… Poznačilo ju tiež množstvo porúch a havárií. Veľké výzvy a adrenalín, najmä na Chválovej, kde po skokoch šli tlmiče na doraz. Človek predsa len nikdy nevedel, čo ho po „dolete“ čaká; môžete zle dopadnúť, alebo pridať plyn a jedno koleso zaberie inak, než druhé. Po prvom kole sme rozpis trochu upravili, pretože sme si ho napísali príliš konzervatívne. Druhý a tretí prejazd bol o dosť rýchlejší. Časy nás tešili a v aute všetko dobre fungovalo. Do poslednej chvíle bolo s kým súťažiť, keďže Jan Černý bol po našej chybe blízko za nami. V poslednej skúške sme zatiahli naplno, čo sa oplatilo. Stratu na víťaza na kilometer sme stiahli miestami na 0,3 s, čo je veľmi dobre. Snažíme sa priblížiť sa špičke a hrať s nimi napokon vyrovnanú partiu. Vieme, že ešte nemáme na víťazstvá, no jazdíme pred zvyškom stále výkonného štartového poľa. Bolo to náročné na rozpis a chcem obzvlášť poďakovať Miške, že to zvládla na jednotku. Tak rýchlo na seba nadväzovali úseky, že samotné diktovanie bolo bez pauzy, vo veľmi vysokom tempe. Spolujazdci mali teda čo robiť a bola to aj pre nich veľmi veľká skúška. Budúci týždeň odchádzame na českú „Barumku“ – podujatie Majstrovstiev Európy FIA ERC.“

Věroslav Cvrček ml.: „Náš štart na Rally Lubeník nebol vôbec v dlhodobom pláne. Vlastne sme sa o štarte začali baviť s pánom Liptákom iba tesne pred uzávierkou prihlášok. Vďaka jeho obrovskému pochopeniu a nadšeniu pre tento šport sme sa hneď dohodli. Išlo iba o moju druhú súťaž v tomto roku a rovnako tak s vozidlom R5. Bolo mi jasné, že bude zložité konkurovať jazdcom, ktorí jazdia celú sezónu v plnom tempe. Rád bojujem a učím sa, takže bola táto súťaž pre mňa ideálnou. S Rally Lubeník som nemal žiadnu skúsenosť, jazdil som v tejto oblasti len v roku 2009 s Feliciou Kit car na Šalgo-Gemer Rally. Moje prvé kilometre s autom, po aprílovej Rally Šumava, boli až na shakedowne v piatok pred súťažou. Samotné trate boli veľmi náročné po všetkých stránkach, čo dávalo súťaži na náboji a atraktivite. Piatočné nočné skúšky sme išli pokojne a dosť opatrne, napriek tomu sme skončili 9. so stratou len 4 s na 6. miesto absolútne. Pred sobotňajšou etapou sme boli pripravení na boj s Černým, Drotárom a Sýkorom. Na 4. skúške sme chybovali pri prejazde retardérom, stratili sme tam niekoľko sekúnd a poškodili si prednú časť auta. Mechanici v servise odviedli perfektnú prácu, všetky poškodené dielce vymenili a auto odchádzalo ako nové. Na ďalšej skúške Sýkora havaroval a Drotár odstúpil pre poruchu. Jan Černý začal zrýchľovať a my sme sa teda sústredili na vlastnú jazdu. Auto fungovalo po celý čas výborne a hlavne podvozok bol na rozbitých cestách a krásnych skokoch fantastický. Ku koncu súťaže sa náročnosť tratí zvyšovala veľkým znečistením vozovky z predchádzajúcich prejazdov. Sme šťastní, že sme sa mohli zúčastniť tejto súťaže a navyše ju dokončiť na krásnom 6. mieste absolútne. Ďakujem L Racingu za podporu a budeme tento skvelý tím radi reprezentovať aj na iných súťažiach. Skvelú prácu odviedol tiež spolujazdec Petr Novák – jemu ďakujem za skvelé čítanie rozpisu, pohodu v aute a množstvo skúseností.“

L Racing, VIII. Rally Lubenik, 2016, foto: Martin Trenkler

Na záver však Věroslav dodáva ešte jednu kritiku: „Jediným nepríjemným faktom toho víkendu boli zákulisné boje niektorých tímov. Aj keď na trati zvádzali posádky urputné a krásne súboje o majstrovský titul, športovú stránku súťaže kazí vzájomné správanie sa ich tímov. Myslíme si, že k bojom by malo dochádzať len na rýchlostných skúškach. Nemali sme problém poskytnúť Janovi Černému sadu brzdových kotúčov, aj keď sme vedeli, že je pred nami s menším odstupom a tieto kotúče mu pomôžu výrazne sa zrýchliť. Viac, než iba poraziť, alebo sa priblížiť súperom s problémami, si ceníme dlhodobé porovnávanie a snahu o znižovanie straty za rovnakých podmienok.“

Ján Lipták: „Mimoriadne náročná rally si vybrala aj svoje obete v podobe technických porúch či havárií. Nevyhli sme sa tomu ani my a mrzia ma niektoré vypadnutia. Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom budú mať o to náročnejšiu obhajobu titulu na košickej rally, verím, že sa im už problémy vyhnú. Ďakujem Vlastovi aj Věroslavovi za výborné výkony a skvelé umiestnenia, rovnako aj ostatným za to, že do náročnej súťaže dali svoje maximum.“

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Trenkler, Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár