Dubócziho Seat Leon Supercopa TDi sa síce stal najrýchlejšou dvojkolkou sezóny, no na majstrovský titul v novej triede 3b to napokon nestačilo.
Štvrtý októbrový víkend sa tento rok stal najdôležitejším termínom pre Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Po zložitom skladaní kalendára, z ktorého väčšina podujatí odpadla, sa nakoniec finále jazdilo netradične na automobilovom okruhu pri Orechovej Potôni. Aj za týchto nezvyčajných okolností však Jaro Dubóczi odchádzal na Slovakia Ring s odhodlaním zabojovať o majstrovský titul v triede 3b, kam jeho Seat Leon Supercopa TDi zaradili podľa Performance faktoru.
„Na Slovakia Ring sme odchádzali plní očakávania. Veril som, že dokážem poraziť Mira Šutláka a získať titul,“ priznal otvorene rodák zo Žiaru nad Hronom. Už úvod však naznačoval, že to nebude také jednoduché. „Po predošlých pretekoch sme museli meniť tesnenie pod hlavou. Všetko sme síce stihli, no nezostal nám už čas na otestovanie. A problém sa ohlásil hneď v úvodných metroch prvého meraného tréningu. Auto nemalo výkon a nahadzovalo núdzový režim. Akoby to však nestačilo, tak o dve zákruty neskôr sa zlomila poloos a ledva som došiel do cieľa. Pred druhým tréningom sa nám našťastie všetky problémy podarilo odstrániť, no potom som zasa vytočil hodiny a skončil zahrabaný vedľa trate. Ledva som sa na trať vrátil.“ Jarov nevydarený úvod víkendu zavŕšil ešte dážď v treťom meranom tréningu, a ako sa neskôr ukázalo, tak chýbajúce kilometre v ostrých popoludňajších jazdách pretekárovi DEMO MOTORSPORT TEAM-u chýbali.
Preteky na Slovakia Ringu sa jazdili ako dva samostatne bodované súťažné dni. Počas každého dňa pretekári odjazdili tri ostré jazdy, z ktorých sa do výsledkov započítavali dva najrýchlejšie časy. „V sobotu popoludní sa súťažilo na mokrej trati a mne sa nepodarilo držať krok s Mirom. Nakoniec som v hodnotení prvého súťažného dňa skončil na druhom mieste v triede a rozhodnutie o titule malo padnúť až v nedeľu, kedy sa druhý súťažný deň bodoval 1,5 násobkom bodov,“ pokračuje Jaro Dubóczi.
Nedeľa začala o poznanie lepšie. Na suchej trati prebehli Jarove tréningy bez problémov, no so svojim časom stále spokojný nebol. „Bolo chladno a podmienky môjmu autu akosi nevyhovovali. Každým kolom som sa síce zrýchľoval, ale zrýchľoval aj Miro, ktorého Škode Fabia R5 ring sadol zjavne lepšie.“ Výsledkom bolo, že Dubóczi nedokázal Šutláka prekonať ani v nedeľu a druhé miesto v pretekoch rozhodlo o titule. „Zaujímavé je, že v konečnom súčte všetkých pretekov sme vyjazdili úplne rovnaké výsledky. O titule napokon rozhodlo až koeficientom bodované posledné kolo šampionátu. Na jednej strane je to sklamanie, no na druhej strane to bol krásny súboj, za ktorý som svojmu súperovi vďačný. Obaja sme sa vzájomne poháňali dopredu a užívali si pretekanie,“ chlapsky hodnotí spoločný súboj Jaro.
Pre všetkých pretekárov štartujúcich v zložitom ročníku MSR PAV 2020, ktorý poznamenala pandémia koronavírusu, bola sezóna mimoriadne náročná. „Najprv sme nevedeli, či vôbec vyštartujeme. Potom sme sa rozbehli tempom, ktoré kládlo vysoké nároky na prípravu, logistiku, zladenie s pracovnými povinnosťami, či na samotnú koncentráciu na preteky. Pre všetkých to bolo veľmi ťažké, ale boli sme vďační, že vôbec môžeme do sezóny odštartovať. Preto si myslím, že sa patrí poďakovať všetkým, ktorí sa o to zaslúžili. Zvlášť sa chcem poďakovať za pomoc a podporu Demo Motorsport Teamu, BH Motor Sportu, mechanikom Romanovi a Paťovi, môjmu otcovi a všetkým ďalším, ktorí to celé s nami znášali a podporovali nás. Ešte raz vám všetkým veľká vďaka! Spolu dúfajme, že budúcoročná sezóna sa už vráti do normálu a užijeme si ju spoločne oveľa viac, ako túto,“ dáva bodku za svojim športovým rokom 2020 Jaro Dubóczi.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Tibor Szabosi