„Predsezónne testy“, ktoré absolvoval nový prešovský tím GART RACING na polygóne v Kopřivnici, dali odpovede na všetky zvyšné otázky. Sezóna teda môže začať.
Kopřivnický polygón Tatry je výborným miestom na testovanie techniky slovenských a českých tímov. Každý, kto len trochu môže, rád túto príležitosť využíva. Zvlášť pred štartom novej sezóny. Organizátori to samozrejme dobre vedia a ich Rentor Rally Cup je priam ušitý na takéto príležitosti. Nový prešovský tím GART RACING absolvoval na polygóne už druhé „predsezónne testy“ a poctivo si splnil domáce úlohy s ktorými za rieku Moravu odchádzal.
„Všetci vnímame, ako čas neúprosne letí a nová sezóna už klope na dvere,“ vysvetľuje šéf tímu GART RACING, Vlado Chovan. „Aj my sa snažíme čo najlepšie pripraviť. Po potvrdení konkurencieschopnosti talentovaného Dominika Benčeka sme tentoraz potrebovali ešte otestovať novú techniku spišskej posádky Polovka – Turcsányi a vyskúšať ďalšiu možnú alternatívu pred rozhodnutím o voľbe vozidla pre mladú posádku Jakub Jačišin – Jaro Benček. Myslím, že môžem pokojne konštatovať, že domov odchádzame so splnenými cieľmi. A hoci sme vôbec neriešili umiestnenie, dokonca si domov vezieme aj nejaký pohár.“
Tomáš Polovka s Danielom Turcsányim jazdievali v ostatných rokoch na Seate Ibiza. Na prelome rokov však chlapci vymenili techniku a presedlali na modernejšiu Hondu Civic Type R. „Tiež je to síce „predokolka“ s rovnakým objemom ako Ibiza, ale hneď je cítiť, že je to mladšia a modernejšia technika,“ pochvaľoval si ostrieľaný Polovka. „Auto je lepšie ovládateľné, citlivejšie a dynamickejšie. Myslím, že sme sa veľmi rýchlo skamarátili.“ Polovka s Turcsányim hneď pri svojej premiére vyjazdili druhé miesto v triede. „Nemali sme žiadne problémy. Súťaž bola ako vždy výborne pripravená a my sme sa mohli sústrediť na techniku jazdy. Pochváliť musím aj celý náš tím, ktorý fungoval perfektne, za čo im ďakujem. Už teraz sa spoločne tešíme na novú sezónu.“
V Kopřivnici sa jazdilo na tri sekcie po dva merané úseky. V noci pred štartom síce nasnežilo, ale netuhlo a teploty neklesli príliš nízko. Už po prvých jazdách na trati ostala len voda a blato. Pre skúsených harcovníkov nič náročné, no pre začínajúcich pretekárov úplne nová skúsenosť. A ako sa s ňou popasoval 21-ročný Jakub Jačišin? „Fúha, roztopený sneh, naťahané blato a mokrá trať…
V takýchto podmienkach som štartoval vôbec prvýkrát,“ priznal mladý Prešovčan. „Samozrejme, že som mal rešpekt. Navyše sme tentoraz na test zvolili novú techniku. Zrazu príliš veľa nových premenných, no vôbec si nesťažujem. Naopak. Bola to vynikajúca škola.“
Jakub štartoval prvýkrát na Forde Fiesta Rally4, čo je oveľa modernejšia technika, ako bol doteraz zvyknutý. Navyše na sedadlo spolujazdca sa vedľa neho prvýkrát posadil skúsený Rado Plichta, ktorý zaskakoval za Jara Benčeka. Ten do Kopřivnice prísť nemohol. „Fiestu sme chceli vyskúšať, aby sme sa ešte pred štartom sezóny mohli rozhodnúť s ktorým autom nakoniec vyštartujeme,“ pokračuje Jakub Jačišin. „Premiérovo som jazdil s turbom a poviem, že to bolo úplne niečo iné, než som bol doteraz naučený. Výborná skúsenosť! Po porovnaní obidvoch vozidiel mám však pocit, že mi lepšie sadol Peugeot 208 R2. Preto som viac naklonený vyštartovať do sezóny s ním.“ Pre začínajúceho pretekára nie je nič lepšie, ako si vyskúšať viacero áut a zároveň aj viacej spolujazdcov. Ako sa mu jazdilo s Radom? „Učím sa, že každý pracuje trochu inak, a od každého sa dá naučiť niečo nové. Rado odviedol výbornú prácu a ja mu ďakujem, že som sa zasa niečo naučil. Vidieť, že je to skúsený pretekár a hneď sme si sadli. A ako by som hodnotil štart na Kopřivnici? Myslím, že bol veľmi dôležitý. Získal som zasa nové, cenné skúsenosti na ostrej trati a niečo sa priučil. „Predsezónne testy“ mi pomohli k pocitu, že sme urobili, čo sme urobiť mohli a že sme na štart sezóny pripravení.“
To všetko približne dva týždne pred štartom nového ročníka Majstrovstiev Slovenska automobilových súťaží 2022, ktorý začína podnikom na Slovakia Ringu (19. – 20. marca). Nový prešovský tím GART RACING tam uvidíme už v kompletnej zostave.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: GART RACING