Balocký kopec pohľadom Slovak National HillClimb Teamu.

O tom, že Peter Ambrúz, predseda komisie PAV SAMŠ má prsty v znovuzrodení pretekov v Čiernom Balogu bolo jasné všetkým už pred štartom Balockého kopca 2014.

Práve Ambrzi, ako ho kamaráti volajú bol tou hybnou silou, ktorá preteky v Čiernom Balogu opäť naštartovala. A nestalo sa tak iba z dôvodu jeho už spomínanej funkcie, ale vložil do tejto nevďačnej úlohy aj kus samého seba.

Mitsubishi Lancer EVO IX

#Mitsubishi Lancer EVO IX

„Ja som veľmi rád, že ten kopec sa podarilo po štvorročnej absencii opäť oživiť. Stálo to veľa úsilia, ale aj peňazí, ktoré som doslova zobral z domu aby sa podarilo Balocký kopec odštartovať. Musím zároveň povedať, že nám tu veľa ľudí doslova hádzalo polená pod nohy, čo ma trochu mrzí, myslím, že jednoduchšie by bolo pomôcť. Toto všetko však je už za nami, dnes sú tieto preteky realitou a moja veľká vďaka patrí Janovi Lachkému, bez ktorého osobnej zaangažovanosti a niekedy aj tvrdohlavosti by sme tu dnes neboli,“ opísal znovuzrodenie pretekov automobilov do vrchu v Čiernom Balogu predseda komisie PAV SAMŠ Peter Ambrúz.

Vauxhall Vestra ST

#Vauxhall Vestra ST

Peter sa však spoločne so svojim Slovak National HillClimb Teamom a EMS Racing predstavil na Balockom kopci aj v úlohe jazdca. Spoločne s vozidlom Vauxhall Vestra ST vybojoval v sobotu druhé miesto v triede E1 do dvoch litrov, ale aj šieste v skupine E1 a celkové deviate miesto absolútneho poradia. V nedeľu na mokrej trati to bolo o čosi horšie, keď mu v triede patrila štvrtá priečka, v skupine deviata a v celkovom poradí až štrnáste miesto. „Ja som sa tu pred štyrmi rokmi vyklopil, takže na niektoré zákruty som ešte aj dnes dával veľký pozor. Priznám sa však, že tieto preteky som bral trochu inak ako tie ostatné v sezóne. Tu ma hlavne zaujímalo, či bude všetko klapať tak ako má a teraz už môžem povedať, že organizácia nakoniec dopadla na výbornú. Chcel by som sa poďakovať všetkým, ktorí sa zúčastnili, boli to super preteky. Dúfam, že sa ich podarí podržať v kalendári SAMŠ aj v budúcnosti,“ zhodnotil svoje preteky Peter Ambrúz.

V rámci Slovak National HillClimb Teamu štartoval na Balockom kopci aj Peter Jureňa na Mitsubishi Lancer EVO IX. Petrovi po oba dva dni patrilo víťazstvo v skupine N, ale aj v trede N nad dva litre a v celkovom poradí slovenských majstrovstiev dojazdil v sobotu aj nedeľu na siedmej priečke. „Som rád, že sa mi podarilo po oba dva dni získať plný počet bodov v skupine aj triede. Mám ďalších päťdesiat bodov, ktoré my chýbali vďaka neskoršiemu štartu do už rozbehnutej sezóny. K dosiahnutiu na tohtoročný titul v N-kách však ešte musím bodovať na Ostrej Lúke, takže uvidíme o dva týždne,“ zhodnotil Peter Jureňa.

Opel Calibra 16V

#Opel Calibra 16V

Tretím kolegom z partie Slovak National HillClimb Teamu je Segej Škarpíšek. „Sergio“ ako ho všetci pretekári poznajú dojazdil spolu s vozidlom Opel Astra GSI Turbo v rámci triedy E1 s jednou poháňanou nápravou po oba dva dni na druhom mieste, v triede E1 nad dva litre v sobotu na piatom a v nedeľu na šiestom mieste. V rámci skupiny E1 Sergiovi patrila po oba dva súťažné dni zhodne pätnásta priečka. „Tento kopec mám najradšej. So svojim výkonom som spokojný, aj napriek faktu, že mi zase chýbal druhý prevodový stupeň,“ zhodnotil v krátkosti Sergej Škarpíšek.

Na začiatku sme spomínali, že na Balockom kopci štartovala aj dvojica jazdcov EMS Racing Teamu. Prvým z nich, bojujúcim o body v rámci slovenských majstrovstiev bol Martin Juhás na BMW M3, ktorý po oba dva dni vyhral triedu E1 nad dva litre s jednou poháňanou nápravou. K tomuto peknému výsledku pridal aj v sobotu štvrté miesto v triede E1 nad dva litre, v nedeľu si pripísal v spomínanej triede body za piatu priečku. V skupine E1 z toho bolo najskôr piate miesto, v nedeľu na mokrej trati však už BMW nefungovalo tak akoby si Martin želal a bolo z toho iba ôsme miesto. Napriek tomu v absolútnom poradí v sobotu bral Martin Juhás body za ôsmu a v nedeľu odišiel bez bodov, keď dojazdil na dvanástom mieste. „V sobotu to bolo super aj napriek tomu, že som na tunajšej trati jazdil úplne prvýkrát. V nedeľu nám do toho napršalo, čo nebolo úplne perfektné pre moje auto, čo znamenalo, že som išiel štýlom zem – vzduch – bokom, ale bolo to o to zaujímavejšie. Užil som si to ináč ako časovo,“ povedal po prejazde cieľom vysmiaty Martin Juhás.

BMW M3

#BMW M3

Posledným do partie bol nováčik v tíme Denis Zeťák. Ten usadol v Čiernom Balogu premiérovo do vozidla Opel Calibra 16V. V sobotu kvôli problémom s nefunkčnou technikou preteky nedojazdil, v nedeľu však už nedal nikomu šancu a preteky zaradené do Slovenského kopcového poháru jednoznačne vyhral. „V sobotu nás potrápila technika. V nedeľu som sa na tréningoch necítil v Calibre celkom vo svojej koži, čomu nasvedčovali aj dosahované časy. V ostrých pretekoch to už bolo o niečom inom, ale pravdupovediac som nečakal, že sa mi podarí vyhrať absolútne Slovenský kopcový pohár a svoju triedu na Balockom kopci. Je to pre mňa milé prekvapenie,“ dodal spokojný Denis Zeťák.

Slovak National HillClimb Team spoločne s EMS Racing Teamom čakajú v tohtoročnej sezóne ešte posledné preteky, ktoré sa budú konať o dva týždne na Ostrej Lúke.

TS: Slovak National HillClimb Team/EMS Racing/Miro Majláth/autosportfoto.sk

Pridaj komentár