Slovak National HillClimb Team s dvojicou titulov.

Ziskom dvojice titulov Majstra Slovenska pretekov automobilov do vrchu ukončil tohtoročnú sezónu Slovak National HillClimb Team.

Slovak National HillClimb Team

#VAUXHALL Vectra ST

 

Bratislavský tím, pod ktorého hlavičkou sa v rámci slovenských majstrovstiev pretekov automobilov do vrchu v tohtoročnej sezóne predstavila trojica jazdcov, má za sebou aj posledné tohtoročné preteky automobilov do vrchu. Tie sa konali na Ostrej Lúke pri Zvolene.

Peter Ambrúz, šéf Slovak National HillClimb Teamu, sa v tomto roku divákom na jednotlivých podujatiach predstavoval v spolupráci s vozidlom Vauxhall Vectra ST. Keďže nielen Vauxhall, ale aj jazdec fungovali počas celej sezóny viac menej bezchybne, titul v triede E1 do dvoch litrov si Peter Ambrúz zabezpečil už niekoľko kôl pred koncom sezóny. Napriek tomu sa aj posledných pretekov na Ostrej Lúke aspoň v sobotu zúčastnil. Výsledkom bolo ďalšie víťazstvo v triede E1 do dvoch litrov. „Podarilo sa mi obhájiť titul, čomu sa nesmierne teším. Auto fungovalo perfektne počas celej sezóny, to sa však nedá povedať na sto percent o mne, keďže som mal také drobné výkyvy. Za funkčnosť Vauxhalu by som chcel poďakovať mechanikom a za fungovanie celého tímu všetkým jazdcom, ale hlavne partnerom, ktorí nás podržali a len vďaka nim sme mohli kompletnú sezónu odjazdiť,“ opísal celú sezónu Peter Ambrúz.

Slovak National HillClimb Team

#BMW M3

Snaha Petra Jureňu vyústila rovnako až ku zisku titulu, v jeho prípade dokonca dvojici titulov a to v skupine N, ale aj triede N nad dva litre. Na Ostrej Lúke potreboval k zisku majstrovského titulu získať minimálne tri body, čo sa mu nielenže podarilo, ale vďaka víťazstvu pridal rovno bodov plný počet. „Som nadmieru spokojný. Do tohtoročnej sezóny som naskočil dosť neskoro a potom som musel všetko narýchlo dobiehať. Všetko sa však podarilo, čo je super. Tu na Ostrej Lúke som potreboval získať aspoň tri body aby som získal titul. Nakoniec sa mi podarilo zabodovať naplno, čomu sa teším. Titul je doma a máme čo oslavovať. V nedeľu už štartovať nebudem,“ povedal po sobotňajšej druhej súťažnej jazde spokojný Peter Jureňa.

Slovak National HillClimb Team

#MITSUBISHI Lancer EVO IX

Tretím jazdcom v partii Slovak National HillClimb Teamu bol aj v tohtoročnej sezóne Sergej Škarpíšek a jeho Opel Astra Gsi Turbo. Ten ako jediný z trojice jazdcov o ktorých hovoríme absolvoval na Ostrej Lúke oba pretekárske dni. „Pretekmi na Ostrej Lúke v posledných rokoch sezóna končieva a ja si chcem ešte vždy naplno vychutnať poslednú možnosť súťažiť a inak tomu nebolo ani v tomto roku. So sezónou som spokojný, všetko bolo tak, ako má byť.“

Pri pohľade do stanu Slovak National HillClimb Teamu sme aj na Ostrej Lúke mali možnosť vidieť ešte dvoch jazdcov. Tí síce bojovali pod hlavičkou EMS Racing Teamu, avšak neoddeliteľne patria ku trojici jazdcov o ktorých sme až doteraz hovorili.

Slovak National HillClimb Team

#OPEL Calibra 16V

Prvým z nich je Martin Juhás a jeho BMW M3. Martin práve tu, na Ostrej Lúke v minulom roku potvrdil absolútne víťazstvo v rámci Slovenského kopcového pohára. V tomto roku sa však už naplno zapojil do majstrovstiev Slovenska, pričom poctivo zbieral na jednotlivých podujatiach bodík za bodíkom. Výsledkom je nielen piate miesto v skupine E1, ale hlavne víťazstvo v triede E1 nad dva litre s poháňanou jednou nápravou. „Som rád, že sa mi podarilo posunúť po minuloročnom úspechu v slovenskom kopcovom pohári do veľkých majstrovstiev. Myslím si, že je to normálne a každý človek by sa mal posúvať, ak je možnosť, stále dopredu. Do veľkého majstráku som prešiel aj z dôvodu, že bola vytvorená trieda E1 nad dva litre s pohonom jednej nápravy. V samotnej skupine E1 totiž, proti silným štvorkolkám, samozrejme nemám veľké šance, keďže však vznikla už spomínaná trieda využil som príležitosť. Myslím si, že práve túto triedu by bolo dobre v budúcnosti podporiť a oživiť ju viacerými jazdcami a autami,“ vysvetlil Martin Juhás.

Novou tvárou v rámci EMS Racing Teamu bol v rámci poslednej dvojice pretekárskych víkendov Denis Zeťák. Ten bojoval spoločne s vozidlom Opel Calibra 16V v rámci slovenského kopcového pohára. V sobotu, pri premenlivom počasí vybojoval Denis tretie miesto v skupine NP3-2000, v nedeľu na vode však z toho bolo jednoznačné víťazstvo, ale aj tretia priečka celkového poradia podujatia započítavaného do slovenského kopcového pohára. „Som naozaj rád, že ma chalani okolo Petra Ambrúza zobrali pod svoje krídla. Ak by sa tak nestalo, sedel by som doma. Trať na Ostrej Lúke je pre mňa novinkou, ale musím povedať, že sa mi veľmi páči. Auto na Čiernom Balogu nefungovalo úplne na sto percent, tu je však už všetko v poriadku a ja som si dovolil už aj postupne hľadať jeho hranice. Pomaly ho dostávam do ruky, škoda len, že je už koniec sezóny,“ doplnil Denis Zeťák po pretekoch.

Peter Ambrúz, šéf oboch spomínaných tímov je zároveň aj predsedom komisie PAV v rámci Slovenskej asociácie motoristického športu. Ako bol spokojný s tohtoročnou sezónou ? „Myslím si, že sezóna bola trochu iná ako tie predchádzajúce. Podarilo sa znovuobnoviť jedno podujatie, ale aj pridať niekoľko úplne nových. Na začiatku sa zdalo, že sezóna bude nesmierne časovo náročná, ale už dnes počúvam od jazdcov pochvalné slová za odvahu zapojiť do kalendáru SAMŠ aj niekoľko zahraničných podujatí. Jazdci ich po absolvovaní prijali s nadšením, zistili, že sa dá v rámci týchto podujatí porovnať s množstvom nových jazdcov, ale aj spoznať nové trate. Navyše bolo v kalendári zaradených aj niekoľko podujatí majstrovstiev Európy a myslím si, že práve toto naši jazdci potrebujú k svojmu ďalšiemu výkonnostnému rastu. Ja som vďačný každému, kto prišiel na štart pretekov a podporil jednotlivých organizátorov. Za to by som všetkým rád poďakoval.“

TS: Slovak National HillClimb Team, Miroslav Majláth

Pridaj komentár