V rámci úvodného rally podujatia sa mal KL Racing Rally Team divákom predstaviť s dvojicou nových Subaru Impreza WRC. Nakoniec sme však na trati videli iba jedno.
Z akého dôvodu neštartovala dvojica Vlastimil Majerčák – Michaela Vejačková sme zisťovali u manažéra KL Racing Rally Teamu, Mareka Lokaja: „V stredu pred úvodnou súťažou roku, čiže Eger Rallye 2015 mal náš tím naplánovaný test.Obe posádky sa naň nesmierne tešili, veď práve na teste si mohli prvýkrát vyskúšať Subaru Impreza WRC na vlastnej koži. Najskôr všetko prebiehalo tak ako sme mali naplánované, v jednom momente však začalo Subaru Impreza WRC posádky Majerčák – Vejačková horieť. Našťastie sa podarilo mechanikom a posádke oheň veľmi rýchle zlikvidovať, Subaru WRC však ostalo nepojazdné a ani napriek veľkej snahe mechanikov sa ho nepodarilo do štartu egerskej rally spojazdniť.“
Druhá posádka v zložení Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší si však Eger Rallye 2015 užili naplno, čoho dôkazom je aj výborný výsledok počas oboch súťažných dní, keď v sobotu dojazdili v rámci slovenských majstrovstiev na siedmom mieste a v nedeľu im patrila štvrtá priečka. Samozrejme hovoríme o absolútnom poradí. V rámci Eger Rallye 2015 ako celku im nakoniec patrilo deviate miesto. „Bolo to naozaj neskutočné. Subaru už pomaly začínam nazývať „jadrový reaktor“ ako to v ňom všetko neskutočne funguje. Je to naozaj neskutočne rýchle auto a ja sa snažím postupne hľadať jeho hranice. Myslím si ale, že som sa k nim na tejto súťaži ešte ani z ďaleka nepriblížil, aj keď v závere som mal k tomu veľmi blízko. Práve v posledných dvoch rýchlostných skúškach sme zviedli naozaj tesný boj s dvojicou špičkových maďarských posádok (Hadik a Spitzmuller) v súboji o deviatu priečku absolútneho poradia. Náš tlak vyvrcholil chybou Hadika v poslednom teste a Spitzmüllera sa nám podarilo poraziť o takmer dve sekundy, čoho výsledkom bol náš posun na už spomínané deviate miesto. Bol to riadny adrenalín, rovnako ako na RS 3, kde sa nám podarilo zajazdiť tretie miesto absolútne, na totálne rozbitej trati. Na druhý deň sme museli absolvovať široké, hladké a neskutočne rýchle trate, ktoré mimochodom mne až tak nesedia a aj napriek tomu sme tu dosiahli maximálnu rýchlosť 215 km/hod., čo je rýchlosť, ako som následne zistil, ďaleko vyššia ako majú najnovšie vozidlá špecifikácie WRC. A to sme ešte neboli na obmedzovači, takže kde to auto má hranicu netuším. Čo sa výsledku týka, keby mi bol niekto predpovedal takýto dobrý výsledok pred súťažou, určite by som sa s ním stavil, že sa nám to nepodarí. Takže sme aj s Radom nesmierne šťastní,“ zhodnotil výkon Tomáš Kukučka.
Toto bol pohľad zo strany jazdca, v rally vozidle však rovnako veľkú úlohu zohráva aj spolujazdec a tým je v prípade Tomáša Kukučku Radovan Mozner mladší. Ten rovnako ako Kuko sedel v Subaru Impreza WRC prvýkrát. „Je to naozaj neskutočné auto aj z môjho pohľadu. Všetko od začiatku až do konca fungovalo absolútne špičkovo a my sme sa tak mohli plne sústrediť iba na náš výkon, čo som rád, keďže Eger Rallye 2015 bola pre nás prvou spoločnou veľkou súťažou. Ďakujem KL Racing Rally Teamu za dôveru.“
Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu sa nám síce na začiatku súťaže zdal trochu smutný z dôvodu požiaru o ktorom sme už hovorili, ale ako sa hovorí „na konci bič plieska“ žiaril po Eger Rallye 2015 úsmevom. „Samozrejme, som nadmieru spokojný. Tak ako Kuko povedal, ak by bol niekto v tak ťažkej konkurencii aká sa v Maďarsku zišla predpovedal takéto super umiestnenie, bol by som vsadil proti nemu. Vďaka patrí posádke, mechanikom, ale aj partnerom nášho tímu. Už teraz vieme, že máme na čom budovať a pevne verím, že sa nám v tohtoročnej sezóne takýchto prekvapivých výsledkov podarí vyjazdiť ešte niekoľko.“
Zdroj: Miro Majláth / Foto: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi