L Racing na Rechberg s tromi autami.

Preteky automobilov do vrchu patria u nás medzi divácky najobľúbenejšie podujatia. Podobne je to aj v Rakúsku, kde sa po roku opäť otvorí druhé kolo európskeho a prvé kolo slovenského šampionátu. Svoju premiéru na Rechbergrennen zažijú aj traja pretekári tímu L Racing z Krásnohorského Podhradia.

L Racing

Jožko Béreš ml. už minulý rok zvádzal na kopcoch súboje o absolútne prvenstvá. Jeho pretekársky kopcový špeciál na rozdiel od toho rallyového disponuje dvojnásobným výkonom. Po vážnej nehode na Jahodnej minulý rok postavili v stajni L Racing Mitsubishi 39 so základom v karosérii EVO 3 a technikou z EVO 9. Práve kombinácia ľahkej konštrukcie s vyspelou technikou sú hlavnými dôvodmi pre využitie tohto modelu. Po celú zimu tím mechanikov pripravoval zbrusu nový stroj, opäť na základoch spomínaného Mitsubishi 39. Auto čaká krátky test a potom cesta do rakúskeho Rechbergu, kde sa tento víkend (25. a 26. apríla) začína jedenásťdielny seriál MSR pretekov automobilov do vrchu.

Jozef Béreš ml.: „Intenzívne na aute pracujeme, aby sme všetko stihli. Nový motor čaká ešte naprogramovanie mapy. Nikto nevie, ako sa odzrkadlia úpravy na podvozku, niečo by mohol poodhaliť krátky test. Na Rechberg chceme ísť aj kvôli prekrývaniu niektorých kopcov so súťažami rally. Preto sa chceme umiestniť čo najlepšie. Pôjdeme naplno a dám do toho naozaj maximum. Na tejto trati som ešte neštartoval, mám zatiaľ napozerané len videá, no vyzerá to na pekný a rýchly kopec. Čo sa týka súperov, pôjde tam skutočne veľa kvalitných pretekárov. Rakúšania majú rovnako skvelé autá, ako aj jazdcov a prvýkrát sa s nimi môžem porovnať.“

L Racing

Posadiť sa po dlhých mesiacoch späť do zhruba 700-koňového monštra nie je nikdy vôbec jednoduché. Spolu s Jožkom odštartuje na výkonnom Mitsubishi Lancer EVO IX aj Peter Lipták, pretekár a spolumanažér tímu L Racing: „Auto je v tejto chvíli na tom hádam lepšie, než ja (smiech)! Prichystali sme v podstate už všetko a cez zimu sa spravilo maximum. Mám za sebou len veľmi krátky test, takže skutočná premiéra bude až v Rakúsku. Auto je identické s minuloročným, prešlo však repasom. Nemám zvláštne ambície, základ je dostať sa späť do tempa a uvidíme, ako to napokon vypáli.”

L Racing

Manažér L Racing Ján Lipták na nedávnej Eger Rallye neštartoval so svojou Toyotou Celica, aby mechanici stihli poriadne pripraviť Mini Cooper pre Jožka Béreša. Tentokrát ho však pretekárske „povinnosti“ neminú a rakúsky kopec vybehne na historickej Celice tak rýchlo, ako sa len bude dať. Ako vyzerá príprava z jeho pohľadu? „Tvrdo pracujeme a chystáme opäť tri vozidlá. Okrem toho pripravujeme aj Mini Cooper na ďalšiu rally, ktorá sa pôjde už týždeň po Rechbergu. Toyota sa ešte dorába, no obe Mitsubishi sú prakticky pripravené. Na Rechbergu sme ešte nikdy neštartovali a tak nemám ani predstavu, kde by sme sa mohli umiestniť. Budem však rád, keď všetko dobre dopadne,“ dodal Ján Lipták na záver.

Preteky automobilov do vrchu sa v rakúskom Rechbergu jazdia od roku 1972 a patria medzi veľmi obľúbené podujatia Majstrovstiev Európy. Na jazdcov čaká 5050 m dlhá trať spájajúca obce Tulwitz a Rechberg. O víťazovi rozhodne dvojica nedeľňajších pretekov.

Zdroj: Martin Trenkler/RPM Foto: Tibor Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár