Víťazné ťaženie tímu L Racing: Zo Zaluže do Ožďan

Uplynulý víkend si poľské aj slovenské tímy z pretekov automobilov do vrchu rozložili stany v nádhernom prostredí poľských kopcov. Obec Zaluž leží neďaleko slovenských hraníc a každoročne ožíva svojím veľkými kopcovým podujatím „Bieszczadzki Wyścig Górski Załuż“. Jozef Béreš ml. a tím L Racing tu ostatné roky zbierajú samé triumfy. Napriek technickým problémom tomu nebolo inak ani tento rok.

L Racing

Kopec nad Zalužou síce meria len niečo vyše 4,6 km, no nepatrí práve medzi najjednoduchšie. Množstvo vláseniek a rýchle pasáže na nesmierne šmykľavom asfalte – aj za sucha, si vyžadujú absolútnu precíznosť a koncentráciu. Tím L Racing prišiel do Poľska s Mitsubishi Lancer 39 Jožka Béreša ml. a s Toyotou Celica tímového manažéra a pretekára Jána Liptáka. Peter Lipták po technických problémoch s Mitsubishi Lancer EVO IX na kopci v Rechbergu napokon neodštartoval ani v Zaluži.

Béreš junior zakončil sobotňajšie ostré jazdy víťazstvom a novým traťovým rekordom. Nedeľa nedopadla ideálne, no odniesol si odtiaľ cenné druhé miesto. Toyota Celica Jána Liptáka neodišla z pretekov s výsledkom – po štarte jej strhlo obal prevodovky. Tím L Racing má čo robiť, aby stihol ďalšie podujatie Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu v Ožďanoch, už tento víkend 16.-17. mája. Boj s časom na tratiach aj v garážach, zdá sa, nemá konca-kraja.

L Racing

Jozef Béreš ml.: „Do Zaluže som sa veľmi tešil, keďže som tam vyhral už predtým. V sobotu prebiehalo všetko v poriadku a vyhral som všetky rozjazdy. Dokonca som zlomil aj rekord trate. V nedeľu na prvej ostrej jazde začalo kropiť, no na štarte bolo ešte sucho. Na poslednú chvíľu som šiel do servisu po iné sliky, čo sa však ukázalo ako chyba, keďže v tretej zákrute už pršalo a ostatní prezuli na mokré gumy. Tam som veľa stratil. Na druhú jazdu sme obuli pneumatiky do dažďa. Navyše trať sa šmýka ako na mokru, tak na suchu. Po nehode Jána Miloňa sme si nevypýtali opravnú jazdu, čo však spravila konkurencia a opäť sme len stratili. Teraz už intenzívne pracujeme na všetkých troch autách – na Toyote roztrhalo obal prevodovky, chceme dokončiť aj Peťovo Mitsubishi a na mojom aute boli tiež problémy s motorom, takže všetci momentálne ideme na 150 %.”

Ján Lipták: “Preteky sme zvládli slušne a tak ako inde aj tu nás privítala krásna príroda. Takmer všetko prebehlo v poriadku a výsledok nás napokon môže len tešiť. Aktuálne robíme na všetkých troch kopcových autách, keďže času pred Ožďanmi je veľmi málo a radi by sme tam mali všetky tri autá. Ožďanské serpentíny nie sú kilometrovo od nás ďaleko, no termín je blízko; ten kalendár pretekov je neskutočne hlúpy, ako hovorím zakaždým.”

Peter Lipták: “Napriek množstvu práce by sme do Ožďan mali všetko stihnúť. Konečne sú to prvé preteky, na ktoré netreba cestovať pomaly stovky kilometrov. Navyše je to aj pekný kopec. Na body veľmi nepomýšľam, keďže som Rechberg nedokončil a v Zaluži som ani neštartoval. Pôjdem sa povoziť z radosti a možno práve preto prídu aj výsledky.”

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár