Ján Miloň z Ostrej Lúky z titulom 2. vicemajstra Slovenska

Súboj o druhé miesto konečného absolútneho poradia tohtoročných slovenských kopcových pretekov dopadol trochu inak, akoby si Ján Miloň predstavoval.

Ján Miloň

Neskutočne krásny, jednoznačne najrýchlejší štart, v rámci prvej súťažnej jazdy v sobotu na Ostrej Lúke, divákom predposledných kopcových pretekov predviedol Ján Miloň. Následne prišla prvá vážnejšia zákruta, neskoré brzdy a Škoda Fabia WRC okúsila tvrdosť zvodidiel na Ostrej Lúke.

Ján Miloň

Ján Miloň

Aj takýto býva niekedy priebeh pretekov automobilov do vrchu, na ktorých medzi sebou najlepší bojujú doslova o desatiny, či dokonca tisíciny sekúnd. „Po tréningových jazdách som v sobotu dopoludnia figuroval za mojim veľkým súperom, Igorom Drotárom, so stratou iba sedem desatín sekundy. Po raňajšom daždi pred dvojicou ostrých jázd asfalt na Ostrej Lúke obschol a ja som vedel, že ak posuniem brzdné body aspoň o kúštik, budem od neho rýchlejší. Lenže, človek mieni, psychika mení a ja som začal brzdiť o dobrých desať metrov neskôr ako som mal v úmysle. Pri rýchlosti asi 190 kilometrov za hodinu je však desať metrov neskutočne veľa. Zrazu som videl, že už sa s tým nedá nič robiť a Škoda Fabia WRC skončila vo zvodidlách. Našťastie táto nehoda skončila iba poškodeným vozidlom, ja som vystúpil bez jediného škrabanca. Dokonca naspäť do depa som zišiel po vlastnej osi. Po obhliadke auta mechanikmi sme sa rozhodli, že balíme a ideme domov. Aj keby som bol v nedeľu vyhral, nič by to už neriešilo a aj tak by som v rámci seriálu skončil na treťom mieste,“ opísal horúce chvíle Ján Miloň.

Jantár Team

Byť druhým vicemajstrom v rámci seriálu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu, pri súperoch, akých sa v tomto roku na slovenských kopcoch zišlo množstvo, to predsa nie je najhorší výsledok.

„Ja nehovorím, že toto je zlý výsledok, mohlo to ale byť aj podstatne lepšie. Je pravda, že na začiatku sezóny som sa musel najprv s novou Škodou Fabia WRC poriadne zžiť, čo nejakú dobu trvalo. Ako som už hovoril aj predtým, oproti môjmu starému WRC-čku, tento kopcový špeciál bol úplne iný. Našťastie, pochopiť nové auto sa mi dosť rýchle podarilo. Potom ale prišlo Poľsko, kde som išiel prvýkrát na vode a skončil som mimo trať. Našťastie to nebolo nič vážne, ale predsa len mi to v hlave ostalo a na vode som vždy išiel opatrnejšie, na druhej strane, na suchu som už presne vedel čo si môžem dovoliť. Súperi však zrýchľovali rovnako ako ja a tak súboje boli stále o desatinách sekúnd. Napriek tomuto všetkému bola tohtoročná sezóna jedna z najkrajších akú som zažil.“

Sezónu máme za sebou a napriek faktu, že ešte budeš štartovať na zahraničných kopcoch, treba už premýšľať o tom, čo bude v nasledujúcej.

„Myslím, že v tomto mám, aspoň sa to zatiaľ tak javí, jasno. Rád ba som ostal na rovnakej technike, čiže mojej tohtoročnej Škode Fabia WRC. Samozrejme, treba ešte dotiahnuť veľa vecí, ktoré sa môžu zvrtnúť aj inak. A preto by som ešte túto tému nechal otvorenú.“

Spomínali sme, že ešte v tohtoročnej sezóne nekončíš a predstavíš sa aj zahraničným fanúšikom motoristického športu. Môžeme povedať, kde a kedy sa tak stane ?

„Tých možností je viac. Jedno, čo viem v tomto momente potvrdiť, je to, že už počas budúco-týždňového víkendu sa postavím na štart podujatia 34. Buzetski dani neďaleko Chorvátskeho mesta Buzet. Koná sa tam posledné podujatie zaradené do Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu 2015.“

Samozrejme o tom, ako sa Jánovi Miloňovi, ktorému ďakujeme za rozhovor, na podujatí 34. Buzetski dani darilo, vás budeme opäť informovať.

Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný

Pridaj komentár