L Racing

Osem majstrov z L Racingu na Auto Show

Typická jeseň pohltila cez víkend autodróm Slovakia Ring pri Orechovej Potôni. Posádkam a tímom podujatia Auto Show dožičila chlad, dážď aj vietor. Veľké mláky a krátke šotolinové úseky zafarbili autá do tmava, no napriek tomu akcia splnila, čo sľúbila. O zábavu sa staralo aj množstvo posádok tímu L Racing.

L Racing

Ford Fiesta R5 EVO, Škoda Fabia R5, Škoda Octavia WRC, Škoda Fabia A1400, Mitsubishi Lancer EVO IX a EVO VI, LADA 2101: najpestrejšie spektrum novej a historickej techniky s logom L Racing zdobilo zákulisie upršaného Slovakia Ringu. Vďaka neutíchajúcemu prúdu vody usporiadateľ zrušil jeden šotolinový úsek, na inak nekonečne spletitej trati o dĺžke 11 km. Obslužnú komunikáciu zahltili retardéry, bezpečnostné pásky a dopravné kužele. Krátky výbeh na širokú rýchlostnú dráhu striedali úzke šotolinové skratky späť na „obslužky“.

Piatočné jazdy patrili tradične reklamným partnerom, rodine a známym. Iní si zase poctivo trénovali trať na sobotňajšiu „nesúťažnú súťaž“ – resp. exhibíciu. Peter Lipták si tak na palubu svojho kopcového Mitsubishi Lancer EVO IX so sebou zobral napríklad manželku Janku, ktorá si „ostré sedadlo“ spolujazdca skúsila neskôr i v Škode Octavii WRC po boku svokra – teda Peťovho otca Jána.

Nanešťastie pre Peťa pokračovali problémy s prevodovkou aj na Slovakia Ringu: zaradiť mohol len prvé 3 stupne a v sobotu pre istotu neodštartoval. Otec Ján Lipták však ostal do konca a Škodu Octavia WRC z dielne Rexteam si doslova zaľúbil.

Podobne ako Peter Lipták, museli z Auto Show kvôli poruche odstúpiť nečakane aj Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou na Forde Fieste R5 EVO. Porúčal sa im elektronický modul, bez ktorého nevedeli naštartovať.

L Racing

Naopak veľmi dobre si počínal nováčik v tíme, no profesionál v rally: Martin Koči je čerstvým juniorským vicemajstrom sveta (FIA JWRC), a to s predokolkou Citroën DS3 R3T. Na Slovakia Ring ho však tím L Racing vyzbrojil modernou a výkonnou Škodou Fabia R5. S ňou pri tejto premiére dosiahol najlepší tímový výsledok 6. miesto celkovo a 4. v triede 2.

Posledná „škodovka“ pod vlajkou L Racing zajazdila v rukách mladého „kopciara“ Denisa Pavlíka (Škoda Fabia A1400) výborné 34. miesto celkovo a 1. v triede 7 – s náskokom 2,5 min. pred priamou konkurenciou! V zložitých podmienkach (a prvýkrát na rally) porazil oveľa skúsenejších jazdcov s podstatne výkonnejšími autami vyšších tried. Jeho plnohodnotná kopcová sezóna sa prejavila aj na rýchlostných skúškach. Táto disciplína je snom mladého Betliarčana, ktorý v decembri oslávi len 16 rokov! Mama Jaroslava – jeho spolujazdkyňa na Auto Show, opísala jazdu so svojím synom ako veľký zážitok.

Isteže, Auto Show je mimosezónna exhibícia, no prakticky každý, kto si dal na hlavu prilbu a mal pred sebou volant, sa zmenil na súťaživého pretekára…

Marek Špavelko s manželkou Gabrielou Špavelkovou-Szenderákovou na Mitsubishi Lancer EVO IX dokončili šou spokojne na 25. mieste zo zhruba 90 štartujúcich. V triede 3 im patrí 6. miesto.

Maroš a Katka Kysuckí s Mitsubishi Lancer EVO VI dokončili Auto Show na 47. mieste (6. v triede 11), o jedno lepšie ako Norbert Tamáš s historickou Ladou 2101.

L Racing

Manažér tímu Ján Lipták na záver dodáva: „Partnerov sme potešili, výsledky neboli zlé – napokon nemôže byť každý prvý. Vďaka jesennému počasiu to bolo mimoriadne náročné na výdrž, no počasie si nikto nevyberie. Spokojný som s výkonmi každého, mrzia ma však technické poruchy Peťa a Vlasta. Opäť zafungovalo heslo: čo sa môže na aute pokaziť, to sa aj pokazí… Auto naštartovali, pekne sa zahrialo, no keď ho chceli naštartovať znovu, zlyhal elektronický modul. Peťovi pre zmenu odišla prevodovka. Ja som sa učil s Octaviou WRC. Je to dobré auto, aj keď cítiť generačný rozdiel v technike, no veľmi sa mi to páčilo. Touto cestou chcem tiež poďakovať tímu Rexteam, keďže posadiť sa do tohto auta bolo mojím dlhoročným snom. Určite budem veľmi rád, keď si ho v budúcnosti ešte skúsim. Nechcel som príliš jazdiť, no prehovorili ma a neublížilo mi to – skôr potešilo a nabudilo. Značenie trate nás veľmi vytrápilo a bolo by dobré ho v budúcnosti zmeniť. Nie je to také prehľadné a jednoznačné, ako by mohlo byť. Možno by stačilo odlíšiť niektoré retardéry inou farbou. Napriek tomu Auto Show splnila naše pozitívne očakávania.“

Pre mnohých sa týmto podujatím definitívne skončila sezóna. Iných ešte čaká niekoľko ďalších exhibičných podujatí s jesenno-zimným podtónom.

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár