L Racing

Pozitívny koniec roka v tíme L Racing

Krajina je natretá na bielo a z lesnej cesty neďaleko garáží L Racing je ozajstné klzisko. „Mrázikovsky“ romantickým a vianočným Gemerom sa rozlieha zvuk „roľničiek“: má cvengot dovedna 1200 konských síl… L Racing si medzi sviatkami vyšiel dozdobiť zimnú krajinku skutočnými klenotmi v podobe skvelých rally áut.

L Racing

Nedávny zimný test za hradom Krásna Hôrka slúžil najmä na rozjazdenie sa v extrémnych zľadovatelých podmienkach a na skúšku techniky. Napokon Mini John Cooper Works WRC osedlal manažér a jazdec Ján Lipták naposledy v septembri na pretekoch do vrchu v Poľsku. Rozjazdiť sa prišiel aj ich kopcový a rally špecialista Věroslav Cvrček ml. na Škode Fabia R5. Modernú techniku doplnil Vlastimil Majerčák na Forde Fiesta R5, ktorého onedlho na to čakala tradičná silvestrovská rally na Hungaroringu. O praskot z výfuku pretekárskeho špeciálu Mitsubishi Lancer EVO IX, dokonca na pneumatikách s hrotmi, sa postaral ďalší stály jazdec tímu Marek Špavelko.

Práve posledný spomínaný mal v tom čase za sebou predvianočné prvé podujatie zimného rally pohára – 1. MAREX Rally Medzilaborce. Rally na snehu je v dnešnej dobe hlavne u nás skutočnou raritou. Trojdielny seriál však zavíta túto zimu ešte na prešovský Sigord a do Košíc. V Medzilaborciach napokon zvíťazil vicemajster sveta JWRC Martin Koči na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX, rovnako z dielne L Racing.

Tesne pred koncom roka vycestoval tím s Fordom Fiestou R5 na Hungaroring. Tam, v množstve prihlásených posádok a miestnych špecialistov s modernými R5, ukázal svoj talent aj Vlastimil Majerčák. Szilveszter Rally absolvoval samozrejme so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou. Z boja o popredné priečky ich žiaľ vyradila prasknutá poloos.

L Racing

Vlastimil Majerčák: „Koniec roka sa niesol v znamení dvoch zimných podujatí a jedného testu. Spojili sme testovanie s natáčaním tímového medailónu sezóny 2016. Krásne počasie, scenéria a namrznutá vozovka nás skutočne potešili. Vyskúšali sme si tiež jazdu na zimných pneumatikách typu Monte Carlo. Boli to ďalšie užitočné skúsenosti a rozjazdenie sa pred Szilveszter Rally. Tam sme priebežne figurovali na 5. mieste, no odišla nám poloos. Trate boli podobné ako pred rokom, organizátor však pridal ešte zaujímavý šotolinový úsek. Chladné počasie neodradilo ešte väčšie množstvo divákov, než pred rokom. Napriek poruche to bol pozitívny záver roka pre nás všetkých.“

Věroslav Cvrček ml.: „Veľmi rád som prijal pozvanie na predvianočný test. I keď mám s Fabiou R5 za sebou 3 súťaže, bol to môj prvý test s týmto autom. Bolo krásne vrátiť sa na časť RS Úhorná, ktorá bola jednou z najkrajších tratí našej najvydarenejšej súťaže sezóny. Nadpriemerne horúce babie leto vystriedala poľadovica a rozprávková námraza na stromoch. Nasadili sme však ideálne mäkké pneumatiky typu Monte Carlo. Časť trate bola suchá, časť pod snehom, časť ľadová. Bolo to ideálne na vyskúšanie si vozidla v špecifických podmienkach. Auto fungovalo perfektne, dobre reagovalo na zmeny nastavenia. Bolo tiež príjemné stretnúť celý tím L Racing pred Vianocami a poďakovať im za krásnu a celkom úspešnú sezónu. Vzhľadom k podmienkam sme test nazvali „Monte Carlo“, čo privolalo otázky od rôznych ľudí, ktorí uverili, že mierime na slávnu súťaž. Dokonca nás kontaktovala aj Škoda Motorsport! Nikde sme neuviedli, na ktorý ročník Rallye Monte Carlo sa chystáme, no samozrejme dúfame, že sa tam raz objavíme.“

L Racing

Marek Špavelko: „Na 1. MAREX Rally Medzilaborce sa mi išlo celkom dobre. Hendikep bol zákaz akýchkoľvek hrotov. Boli totiž úseky na snehu a ľade, kde sa šlo takmer 200 km/h, čo bolo bez hrotov pre nás o dosť nebezpečnejšie. Na amatérske podujatie to bolo skutočne rýchle, no chápem aj dôvody pre zákaz hrotov. So spolujazdcom Milanom Strakom sme skončili na peknom 4. mieste, takže sme spokojní a dobre sme sa povozili s Mitsubishi Lancer EVO IX. Na teste sme si vyskúšali gumy typu Monte Carlo s malými hrotmi: bolo to niečo úplne iné – skvelé. Test som končil s obrovským úsmevom na tvári a s množstvom endorfínov. Netrebalo sa báť, či ustojíme brzdné body – brzdilo a zahýňalo to presne tak, ako sa na zľadovatelom povrchu patrí. Skvelá skúsenosť.“

Ján Lipták: „Záver roka bol výborný, hodnotím ho veľmi pozitívne. Napokon dobre dopadla sezóna, aj podujatia teraz na jeseň a v zime. Škoda Vlastovej poruchy na silvestrovskej rally, bez toho mohli skončiť možno aj druhí. Aj to sa stáva. Naše Mini bolo ešte nastavené na kopec – tvrdo, no dobre som sa povozil v krásnych zimných podmienkach. Teraz si konečne užívame trochu voľna, keďže náročná práca pokračuje už čoskoro,“ dodáva na záver manažér tímu Ján Lipták.

Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár