Audi Coupe Quattro tešilo fanúšikov na Morave nádhernou nostalgiou časov dávno minulých. A neostalo iba pri tešení sa. Marián s Petrom sa nestratili ani vo výsledkovej listine.
Ružomberčania Marián a Peter Buschbacherovci urobili ďalší krok pri plnení predsavzatia, ktoré si dali pred touto sezónou. Po štarte na najstaršej slovenskej súťaži pod Tatrami úspešne odštartovali aj na treťom podniku Majstrovstiev Slovenska 2021, ktorý sa jazdil spoločne s českým „majstrákom“ na rozpálenej juhomoravskej Pálave, v Hustopečiach. „Do poslednej chvíle sme pracovali na aute a nebolo isté, či na Moravu vyrazíme. Našťastie sa však všetko podarilo dokončiť a veľmi sa tešíme, že sme tu,“ priznal pred štartom mladší Buschbacher, ktorý robí otcovi spolujazdca. Radosť však nemali iba chlapci z Ružomberka, ale hlavne diváci, ktorí sa konečne mohli prísť pozrieť na svoj šport oficiálne a „vytešovať sa“ tiež pri pohľade na nádherné vozidlá kategórie historikov, kam patrí aj Audi Coupe Quattro.
„Na štarte sme zistili, že pred nami bude na trať vyrážať legendárny Karel Jirátko, ktorý kedysi s takýmto Audi štartoval v rokoch 1986 – 1987,“ neskrýval nadšenie s nečakaného stretnutia otec Marián Buschbacher. „Samozrejme, že sme prehodili pár slov a myslím si, že aj pána Jirátka potešil pohľad na repliku vozidla s akým kedysi štartoval. Bolo to veľmi milé a príjemné stretnutie.“ To ešte obaja netušili, že ich nečakané spojí aj rovnaký technický problém, aký pred rokmi sužoval aj originál. „Historici štartovali až poslední a tak nás tma zastihla už v závere prvej sekcie úvodného dňa,“ vysvetľuje Marián. „Pravdepodobne z prehriatia v tej horúčave nám zlyhal jeden vypínač a to spôsobilo, že nám vypadávalo zapaľovanie aj svetlá. Prakticky väčšiu časť RS2 sme šli bez svetiel, čo pre nás znamenalo veľkú časovú stratu. Zaujímavé bolo, že keď sme o tom rozprávali pánovi Jirátkovi, tak nám povedal, že pre rovnaký problém v sezóne 1987 nedokončili rely na Šumave.“
Šikovní Ružomberčania dokázali štrajkujúcu elektriku opraviť počas servisu, no problém sa vracal. „Už v nasledujúcej rýchlostnej skúške sme museli zastať a hľadať provizórne riešenie, aby sme došli do cieľa. Problém sme síce vyriešili, no meškali sme do časovej kontroly a schytali penalizáciu tridsať sekúnd,“ uzatvára náročný štart do súťaže Marián Buschbacher.
Nový súťažný deň však priniesol novú energiu a nové nádeje. Slnko v sobotu síce ďalej pálilo, no Audi bolo opravené a rozhodnuté úspešne dokončiť preteky. „Druhý súťažný deň sme si naozaj užívali. Technické problémy sme nechali v servise a mohli sme sa naplno sústrediť na jazdu. Na najdlhšom 23-kilometrovom úseku sme dokonca dobehli Opel Asconu, s ktorým štartoval pán Jirátko, a trochu sme za ním stratili čas. Ale to nevadí. Pre nás bolo cťou, že sme s ním mohli štartovať,“ priznáva skromne Marián, a pritom zabúda povedať, že ich Audi Coupe Quattro bolo najrýchlejšie v kategórii nielen počas druhého súťažného dňa, ale aj v súčte obidvoch etáp. „Máme z tohoto výsledku radosť. Videli sme, ako naše auto potešilo divákov a navyše sa nám podaril aj pekný výsledok. To všetko do seba zapadá a dáva zmysel našej práci. Otec tejto peknej myšlienky, Karel Dědek, by mal určite radosť tiež. Chceme sa preto všetkým poďakovať za pomoc a podporu, zvlášť spoločnosti Express Alarm Slovakia. Budeme na projekte ďalej pracovať a veríme, že sa nám podarí odjazdiť aj ďalšie súťaže, ktoré sme si naplánovali,“ dodáva Marián Buschbacher. Mimochodom, v súčte časov oboch etáp boli Buschbacherovci v cieli rýchlejší o dve minúty, než Karel Jirátko.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Martin Paľov, Miro Kaľavský, motorsportmedia.sk