Víkendová automobilová súťaž vo Vranove nad Topľou pritiahla na námestie množstvo divákov, a ďalší si ju vychutnali priamo pri povzbudzovaní pretekárov na trati. Vlaňajšie prvenstvo obhájil Roman Popovič.
Vozidlo Škoda Fabia Rally2 evo, ktoré pilotovala posádka Roman Popovič a Matúš Lejko, znova nenašlo konkurenciu na náročnej automobilovej súťaži vo Vranove. Popovič zvíťazil v obidvoch rýchlostných skúškach na úseku Banské – Herľany a na Dargove zaostal za Tomášom Ondrejom iba o 2,4 sekundy. V súčte to znamenalo takmer osem sekundový náskok v cieli. „Preteky hodnotím pozitívne. Dobre sme sa povozili. Úsek Banské – Herľany sme si užili. Na úseku Dargov sa priznám, že som bol trochu opatrnejší. Na takýchto rýchlych rýchlostných skúškach ešte nemám dosť skúseností a chýbala mi istota. Nakoniec to však stačilo na obhájenie víťazstva z vlaňajška,“ vraví Roman Popovič, ktorý vedel, že jeho najväčším súperom bude Tomáš Ondrej. „Viem, že Tomáš mal v závere nejaký problém a možno by to vyzeralo inak.“ Lenže na „možno“ sa v rely nejazdí a tak sa Rožňavčan musel uspokojiť s druhým najlepším časom v cieli. „Škoda, že sa tento úsek išiel iba raz a prvý prejazd nám zrušili. Inak by sme mali väčšiu šancu zabojovať o prvé miesto,“ povedal v cieli Tomáš Ondrej, ktorého v závere ešte potrápili problémy s poloosou.
Súťaž odštartovala v sobotu dopoludnia s hodinovým meškaním. Lekára, ktorý chýbal na trati, zaskočil jeden z pretekárov, aby sa mohlo odštartovať. „Záchranársky tím z traumatológie nestačil a museli sme nájsť lekára,“ vysvetľuje predseda organizačného výboru, Julo Sučík ml. „Veľmi nás táto vec mrzí a všetkým sa veľmi ospravedlňujeme. Zároveň sa chceme poďakovať MUDr. Igorovi Hupkovi, ktorý sa rozhodol neštartovať a zastúpiť lekára. Jeho prístup si naozaj nesmierne vážime a našli sme spôsob, ako mu to odvďačiť.“
Približne hodinové čakanie spôsobilo, že pneumatiky vychladli a štart na studených gumách nebol najšťastnejším úvodom súťaže. Viacerí sa tak hneď na začiatku museli popasovať s „krízovkami“, no najhoršie dopadol Pišta Vancík (Lada Samara), ktorý vyletel mimo trať. Našťastie bez vážnejších následkov. RS1 tak stanovila základné poradie, keď celkovo viedli Popovič, pred Ondrejom, Majerčákom, Benčekom a Lapdavským. Dominik Benček, ktorý tu vlani skončil druhý, bol tentoraz najvyššie z pretekárov MRC a Maroš Kysucký zasa na deviatom mieste absolútne bol najrýchlejším pretekárom SRP.
Z bezpečnostných dôvodov sa musela zrušiť rýchlostná skúška číslo dva na úseku Dargov – Stankovce a po prejazde pokračovali posádky rovno do servisu. S časovým posunom potom druhá sekcia odštartovala znova na Banskom a iba potvrdila predošlé postavenie posádok, keď najrýchlejší čas vyjazdil znova Popovič pred Ondrejom a zrýchľujúcim Benčekom. V druhej sekcii už Dargov nezrušili. Posádky si tak oproti technickému prvému úseku mohli vyskúšať aj naozaj rýchlu eresku s vysokým rýchlostným priemerom. Tam sa najlepšie cítil Tomáš Ondrej (Mitsubishi Lancer evo IX), ktorý bol o dve sekundy rýchlejší ako Popovič a o sedem sekúnd pred Benčekom (Mitsubishi Lancer evo IX). RS4 potom stanovila poradie najrýchlejších pretekárov súťaže vo Vranove.
Voľný pohár a prakticky celú súťaž vyhral Roman Popovič pred Tomášom Ondrejom. Tretí skončil Vlasto Majerčák s Imrom Ferenczom (Ford Fiesta Rally3). Tretí najlepší čas v súčte síce vyjazdil Dominik Benček s Radom Plichtom, ale pre škrtnutý retardér dostali desať sekúnd penalizácie a to znamenalo v celkovom hodnotení štvrté miesto so stratou smutných troch desatín sekundy na Majerčáka. Prešovčan Benček sa však stal najrýchlejším v rámci Motosport Rally Cupu (MRC), keď nadelil druhej posádke (Maroš Kysucký a Peter Buschbacher na Mitsubishi Lancer evo IV) viacej ako minútu. Tretie miesto v MRC zaslúžene doviezol ďalší Prešovčan, Igor Plichta s Mišom Svatom, ktorý na aute od Petra Halušku (Seat Ibiza) ukázali, že stále majú rýchlosť a zaslúžia si lepšie auto.
V Slovenskom Rally Pohári (SRP) si Maroš Kysucký kompenzoval druhé miesto z MRC víťazstvom pred Lacom Mokránom (s Julom Kováčom na Renaulte Clio Sport) a Tomášom Polovkom (s Danom Turcsányim na Seate Ibiza). Práve súboj o druhé miesto bol zaujímavý, pretože nakoniec rozhodlo 1,6 sekundy. To obhajca vlaňajšieho titulu, Tomáš Polovka, bojoval o priebežné vedenie v SRP s Lacom Mokránom. „Myslím, že sme išli dobre, čo nasvedčuje aj náš čas. Takže sme spokojní,“ povedal v cieli Tomáš Polovka, ktorého o lepší výsledok pripravili technické problémy. „Po prvej sekcii sme zistili, že máme vpredu prasknutý ľavý brzdový kotúč. Museli sme sa rozhodnúť, či budeme pokračovať ďalej. Nevedeli sme však odhadnúť riziko a asi sme aj podvedome trochu zvoľnili. Medzi RS3 a RS4 nám navyše začal tiecť benzín, čo sme našťastie rýchlo vyriešili. Strata jednej sekundy v cieli na nášho súpera nás však rozhodne nepotešil.“
Ľuboš Kašický
tlačový tajomník
freefoto: motorsportmedia.sk