Nielen slovenské preteky automobilov do vrchu, ale aj niekoľko zahraničných absolvoval tento rok Slovak National Hillclimb Team. Poslednými zo série zahraničných sa konali v chorvátskom Dubrovníku.
Na štart pretekov Nagrada Dubrovnik 2015 sa postavila trojica jazdcov, Peter Ambrúz s vozidlom Vauxhall Vectra, Sergej Škarpíšek s Oplom Calibra a Peter Kacvinský s Renaultom Clio. O tom, ako samotné preteky prebiehali, sme sa pozhovárali s manažérom, ale zároveň aj jazdcom Slovak National Hillclimb Teamu, Petrom Ambrúzom.
„Do Dubrovníku sme cestovali na žiadosť nášho reklamného partnera, ktorý svoje produkty vyváža aj do Chorvátska. Cesta na preteky bola síce neskutočne dlhá, ale keďže sme dobrá partia, prebiehala vcelku pokojne, k čomu prispelo aj nádherné počasie. Na konci našej cesty nás čakal slnkom zaliaty Dubrovník a my sme sa už tešili na štart pretekov.“
Ako prebiehali samotné preteky.
„Preteky, to bola už iná káva. V piatok ráno, čiže deň pred pretekmi začalo v Dubrovníku pršať a lialo iba s malými prestávkami až do nášho odchodu, čiže preteky boli mokré, rovnako ako naše servisné stany a v podstate aj my všetci.“
Toto nebola dobrá vyhliadka. Mokré preteky sú vždy ťažšie ako suché.
„To je pravda. Navyše v Dubrovníku na trati s názvom Staza Komoloc – Brget, ktorá má dĺžku 3260 metrov je neskutočne šmykľavý asfalt. Keď hovorím šmykľavý, myslím tým tak šmykľavý aký som ešte ja osobne nezažil. Samozrejme dážď k tomu prispel poriadnou dávkou. Na trati sa nachádzali už na prvých dvoch kilometroch dva retardéry. Potom nasledovala séria zákrut až do cieľa. Čo sa okolia trate týka, na jednej strane bolo skalnaté bralo, na druhej samozrejme zvodidlá, ale za nimi poriadne hlboký zráz, čiže stačila menšia chybička a auto sa mohlo kotúľať dolu kopcom.“
Už vieme niečo o trati. Poďme teraz k sobotným tréningom.
„Tréning sme absolvovali iba jeden, keďže popoludní prišla silná prietrž mračien a tak sme si povedali, že nemá zmysel riskovať a rozbiť autá.“
Nedeľné preteky ?
„Ráno bola trať obschnutá, my sme boli zaradený v prvej skupine takmer na konci. Samozrejme počasie vo svojich vrtochoch pokračovalo a pred našim štartom opäť začalo pršať, čiže sme prvú jazdu absolvovali na mokrom povrchu. Sergejovi a mne sa podarilo absolvovať túto jazdu bez problémov, žiaľ Peter Kacvinský mal tesne pred cieľom menšiu haváriu. Našťastie sa nič vážne nestalo, ale keďže mal poškodenú zadnú nápravu, v pretekoch už ďalej nepokračoval. Druhá jazda bola opäť na vode. Sergej odjazdil v podstate svoj štandard, mne sa podarilo dojazdiť na sedemnástom mieste absolútneho poradia a na treťom v triede. Ako som už na začiatku hovoril, na pretekoch v Dubrovníku nám nešlo o žiadne body, čiže sme volili jazdu na istotu. Tá trať bola tak neskutočne šmykľavá a bol som nakoniec rád, že som prišiel až do cieľa, celý a s neporušeným autom.“
Boli preteky v Dubrovníku už naozaj poslednými v tohtoročnej sezóne ?
„Samozrejme, že neboli. Všetci sa radi zvezieme a tak už počas nadchádzajúceho víkendu smerujeme do Vysokého Mýta, kde si ešte v rámci voľných pretekov chceme trochu zajazdiť. Potom nás ešte čaká posledné slovenské podujatie, ktorým bude BOSS Auto Show na Slovakia Ringu. Tu zabŕdneme s Petrom Jureňom do trochu inej disciplíny – rally.“
Ďakujem za rozhovor a prajem príjemný a úspešný zvyšok sezóny
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Team