Dlhá sezóna Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu je na konci a pozná svojho víťaza: absolútnym majstrom Slovenska ako aj majstrom v triede E1+2000 je talentovaný a populárny Jozef Béreš ml. Titul triedy HK2 v historikoch si odniesol aj jazdec a manažér tímu Ján Lipták.
Niekde pánboh vezme, niekde pridá. V tíme L Racing majú za sebou dve úplne odlišné sezóny: zatiaľ čo im v rally výsledky unikajú kvôli nekonečným problémom s autom, v pretekoch do vrchu nenašli tento rok premožiteľa. I keď jedným dychom treba dodať, že v rally triedach 3 a 6 si Tomáš Fusko s Vlastimilom Majerčákom počínali výborne. Fantastický „Ďodi“ Béreš si za volantom Škody Fabia WRC z dielne Rexteam vyjazdil už po prvom dni na víkendových pretekoch Ostrej Lúky svoj vytúžený titul. Suverénne vyhral všetky štyri ostré jazdy, pričom z titulu sa tešil už v sobotu popoludní.
Jozef Béreš ml.: „Boli to posledné preteky a mal som pred nimi rešpekt, pretože najmenšia chyba by mohla znamenať stratu najdôležitejších bodov. Stačilo mi však dôjsť do tretieho miesta, a to tiež len v sobotu. Dával som si preto veľký pozor. Vyhral som všetky jazdy a potvrdil tak titul absolútneho majstra Slovenska. V nedeľu som šiel už len pre radosť a tešil som sa z jazdy – preto boli časy lepšie – zlomil som dokonca traťový rekord. Je to náš tretí rok na kopcoch. Minulú sezónu som po havárii na Jahodnej vynechal viacero pretekov a boj o titul neprichádzal do úvahy. Od začiatku tejto sezóny sa nám však veľmi darilo. Mali sme niekoľko porúch a Igor Drotár sa nám miestami priblížil, no napokon sme všetko ustáli. Keď skončia všetky súťaže, určite si spravíme nejakú oslavu. Oddych nepripadá do úvahy ani teraz, stále pracujeme na pretekárskych autách. Koncom mesiaca plánujeme odštartovať na minirally, kde otestujeme naše WRC. Potom sú na programe mimosezónne podujatia a testy. Chcem poďakovať všetkým reklamným partnerom a predovšetkým pánovi Liptákovi, že mi umožnil štartovať na kopcoch. Vďaka patrí aj Rexteamu za fantastickú prácu po celý rok.“
Radosť v tíme L Racing bola o to intenzívnejšia, keď si titul v triede historikov HK2 vyjazdil s Toyotou Celica aj manažér a jazdec tímu Ján Lipták. Napriek starostiam a stresom z dlhej sezóny rally a kopcov neskrýval nadšenie ani on:
„Teším sa z nášho tímového výsledku a Jožkovho titulu absolútneho majstra Slovenska. Ja osobne som mal problém už na prvej tréningovej jazde v sobotu – z auta vychádzali rôzne zvuky a ukázalo sa, že treba vymeniť stredný diferenciál aj prevody. Nemali sme vhodné dielce, tak som jazdil len so štyrmi stupňami. Napriek tomu som v nedeľu svoju triedu vyhral, rovnako aj titul v HK2. Keďže som neabsolvoval všetky preteky, ušlo mi veľa bodov a celkový titul v historikoch si vzal František Kmeť, k čomu mu srdečne gratulujem.“
Do tretice všetko dobré: Peter Lipták si posledné preteky doslova užíval. Napriek rozpačitým výsledkom z prvej polovice sezóny si do svojho Mitsubishi Lancer EVO IX usadal ako cowboy na skroteného mustanga; výsledkom mu boli dve skvelé 4. miesta v triede E1+2000. Neskrýval tiež radosť z Jožkovho a otcovho titulu:
„V tréningu som mal aj tretí čas, čo ma veľmi povzbudilo. Musím skonštatovať, že záver sezóny som si veľmi užil a s autom som sa spriatelil, verím jemu, aj sebe čoraz viac. Teším sa už na budúcu sezónu. Mal by som však viac jazdiť, a to aj v zime, takže si skúsim pred sezónou ešte potrénovať s tréningovým vozidlom – skúsenosti ničím nenahradíš. Na suchej trati som predčil svoje očakávania, aj keď viem, že rezervy sú stále. Jožkov titul sme oslávili už v sobotu a otec získal titul vo svojej triede, i keď ten absolútny mu ušiel. Celkovo môžeme byť spokojní aj s rally, a to najmä vďaka skvelým výsledkom Tomáša Fuska a Vlasta Majerčáka.“
Norbert Tamáš si s vozidlom VAZ 2101 vyjazdil dve 4. miesta v triede NP2.
Jožko Béreš ml., ako aj tím L Racing si tak môžu na chvíľu vydýchnuť. Opäť sa potvrdilo, že výsledky patria tým, ktorí spoja talent s usilovnou prácou.
Zdroj: Martin Trenkler/RPM / Foto: Pisch/autosportfoto.sk