Štvorica jazdcov Slovak National Hillclimb Team odchádzala z posledných pretekov slovenských kopcových majstrovstiev z dvojicou majstrovských titulov. Navyše na trati Ostrej Lúky predviedli divákom perfektný výkon.
Štvrté a piate miesto absolútneho poradia Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2015 patrí bratislavskému Slovak National Hillclimb Teamu. O tento úspech sa zaslúžil Peter Jureňa a Peter Ambrúz. Na posledných pretekoch sezóny, na Ostrej Lúke rovnako nezaháľali.
Jedno tretie a jedno štvrté miesto absolútneho poradia v rámci PAV Stabo Ostrá Lúka 2015 si domov odviezol Púchovčan Peter Jureňa. Navyše sa stal, spoločne s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX, po oba dva súťažné dni aj víťazom skupiny A, ale aj skupiny A+2000, v ktorých sa po tohtoročnej sezóne bude môcť hrdiť titulom majster Slovenska. „Hneď v úvode tohtoročnej sezóny som musel urobiť jednu zmenu. Tou bola zmena pretekárskeho vozidla. Chcel som ju celú absolvovať s Fordom Escort Cosworth, ale keďže sa nám ho nepodarilo dostať do takej kondície, že by bolo konkurencie schopné, štartoval som celú sezónu s Mitsubishi Lancer EVO IX. Je to auto ktoré dôverne poznám a tak sa mi s ním podarilo vybojovať titul v skupine, ale aj triede a navyše som sa snažil o umiestnenie v rámci absolútneho poradia, čo sa mi aj podarilo. Som spokojný,“ povedal po posledných pretekoch sezóny Peter Jureňa.
Peter Ambrúz s vozidlom Vauxhall Vectra ST, s motorom o objeme do dvoch litrov sa na prvé priečky síce nemal možnosť chytať, zato svoju triedu pravidelne vyhrával a inak tomu nebolo ani na Ostrej Lúke. Navyše si po pretekoch domov odviezol aj konečné piate miesto absolútneho poradia v rámci tohtoročného šampionátu. „Sezóna mohla byť ešte o kúsok vydarenejšia, boli totiž aj preteky, ktoré sa mi z dôvodu technických problémov nepodarilo dojazdiť. Keď však všetko fungovalo, vždy som bral víťazstvo v triede, čo ma na druhej strane zase potešilo a povzbudilo. Okrem majstrovského titulu sa mi podarilo vyjazdiť piate miesto absolútneho poradia, s čím som spokojný. Rád by som poďakoval všetkým partnerom Slovak National Hillclimb Teamu, rodine, ale aj mechanikom, kamarátom, proste všetkým, čo akoukoľvek mierou priložili ruku k dielu a pomohli,“ opísal svoju sezónu Peter Ambrúz.
S vozidlom Nissan 350Z počas tohtoročnej sezóny štartoval Peter Florek. Výsledkom bolo druhé miesto v triede E1+2000/2WD nielen v rámci posledných pretekov, ale aj v hodnotení sezóny. „Je tu koniec sezóny, čo sme chceli odjazdiť, to sme aj odjazdili. Našťastie sa nám to podarilo bez ujmy, čo je dobre. Priznávam, že sme chceli byť rýchlejší, čo sa nám aj postupne darilo. Podstatné je, že sme sa niekam zase posunuli a máme množstvo nových dát do budúcnosti, ktoré musíme vyhodnotiť a zužitkovať,“ zhodnotil Peter Florek.
Štvrtým pánom na holenie v Slovak National Hillclimb Teame bol Sergej Škarpíšek. Ten vymenil v priebehu sezóny technike, keď spočiatku sedlal už tradičný Opel Astra GTi, od Jankovho vŕšku však presedlal do vozidla Opel Calibra 16V. „Ja moju sezónu beriem rovnako ako aj tie predchádzajúce. Tento šport robím pre vlastné potešenie, zbytočne neriskujem a tak potom vyzerajú aj mnou dosahované časy. V priebehu sezóny som si mal možnosť vyskúšať aj druhé auto, čo bolo super, naučiť sa s ním jazdiť však vyžaduje trochu času. Ja som spokojný,“ uzavrel rozprávanie Sergej Škarpíšek.
Ďalšími pretekmi Slovak National Hillclimb Teamu, na ktorých ich fanúšikovia budú mať možnosť sledovať, budú preteky v Chorvátskom meste Buzet, kam odchádza štvorica jazdcov v zložení Peter Ambrúz, Sergej Škarpíšek, Peter Florek a Peter Kacvinský. Ako sa slovenským jazdcom na podujatí Buzetski dani darilo vás samozrejme budeme informovať.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný