L Racing

L Racing: Boj o každú tisícinu!

Neutíchajúci boj medzi talentovaným nováčikom slovenských kopcov – Věroslavom Cvrčekom ml. z tímu L Racing a veteránom Igorom Drotárom pokračoval aj uplynulý víkend na Jankovom Vŕšku. Svoju úlohu zohralo i počasie, no náročný Vŕšok nebol pre tím z Krásnohorského Podhradia skúpy na body. O pár sto kilometrov ďalej v Maďarsku si zatiaľ ich rally posádka zbierala nové skúsenosti.

L Racing

Jankov Vŕšok patrí už medzi tradičné letné predstavenia MSR pretekov aut. do vrchu. Svojím rallyovým charakterom slúži lepšie ohybnejším podvozkom, aký má napríklad Věroslav Cvrček ml. vo svojej Škode Fabia RS2000.

Boje medzi Cvrčekom juniorom a jeho najväčším konkurentom Drotárom nemali konca-kraja za sucha, ani na upršanej vozovke. Dážď spravil škrt cez rozpočet veľkej časti jazdcov v rýchlych triedach, vďaka čomu sa niektorí, štartujúci za sucha, dostali pred zvyčajne jasných favoritov. Sobotňajšie preteky v súčte časov dvoch ostrých jázd skončil Cvrček na druhom mieste s odstupom len 0,882 s! Mokrá nedeľňajšia prvá jazda bola ešte zaujímavejšia, keď ich v cieli delilo len 0,044 s! Úplný vrchol prišiel na vysychajúcej trati v poslednej jazde celého víkendu, kedy Cvrčeka od Drotára delilo neuveriteľných 0,005 s! Ich odstup v súčte oboch časov bol len 0,049 s. Kvôli dažďu si tak Cvrček pripísal k 2. miestu absolútne v sobotu tiež celkovo 4. miesto za nedeľu (a 2. v skupine E1).

Jazdu na rallyovom Mini WRC si napriek horúcejšiemu podnebiu užíval aj manažér tímu L Racing Ján Lipták. Zrýchľujúcemu sa pretekárovi patrilo v sobotu 4. miesto v skupine A (a tr. A+2000) a v nedeľu výborné pódiové 3. miesto v skupine (aj triede). Talentovaný Denis Pavlík si z oboch dní odniesol už tradičné trofeje 1. miesta triedy A-1400 (so Škodou Fabia A1400). Štastná sedmička patrila v hodnotení sobotňajších pretekov v triede E1+2000 Petrovi Liptákovi na Mitsubshi Lancer EVO IX. V nedeľu však do pretekov kvôli povinnostiam nenastúpil. Jeho skrátený pretekársky program spája v sebe testovanie auta so zábavou, akú dokáže priniesť len motoristický šport. Poliak Roman Baran si v rámci poľského šampionátu (ktorý sa tu jazdil tiež) odniesol dvakrát 3. miesto v skupine E1 (na Mitsubishi Lancer).

L Racing

Zatiaľ čo jedna časť tímu zápasila so zákrutami na kopci, ich stála rally-odnož s Vlastimilom Majerčákom a Michaelou Vejačkovou si vyskúšala pre nich opäť novú súťaž: rally s centrom v maďarskom Stoličnom Belehrade ponúkla až 148 km za jediný súťažný deň! S teplotami presahujúcimi 30 st. Celzia to nebola žiadna prechádzka ružovým sadom vo vnútri ich horúceho Fordu Fiesta R5 EVO.

Věroslav Cvrček ml.: Na Jankov Vŕšok som sa veľmi tešil. Trať je známa svojím technickým charakterom. Samozrejme, chcel som zvíťaziť, no ako hlavný parameter som bral minuloročné časy Jozefa Béreša s týmto autom. V sobotňajších tréningoch sme napriek chýbajúcim skúsenostiam boli rýchlejší než konkurencia, tá však do pretekov nasadila nové pneumatiky a víťazstvo nám ušlo o necelú sekundu. Nedeľňajšie tréningy sme opäť ovládli. Prvú ostrú jazdu ovplyvnilo počasie a voľba pneumatík. Tá sa mi nepodarila – tím mi odporúčal inú sadu, ktorá by bola ideálna. Podľa informácií z trate som sa rozhodol zariskovať a ísť na suchých pneumatikách. Už počas čakania na štarte sa však vrátil dážď a bolo mi jasné, že to bude náročné. Celá trať bola klzká a do cieľa som sa dostal s veľkou stratou. V druhej jazde sa už išlo na suchu a podarilo sa mi znovu vylepšiť svoj čas. Bohužiaľ to stačilo len na celkové štvrté miesto. Získali sme nejaké body a najmä spústu nových skúseností. Auto fungovalo výborne a skvelá bola i podpora celého tímu. Najmä kvôli nim ma mrzí, že sa mi nepodarilo zvíťaziť. Nie je jednoduché súperiť s jazdcami, ktorí majú desaťnásobok skúseností na týchto tratiach v porovnaní s mojou premiérou. Po prvýkrát jazda ani časy neboli zlé, no vieme, že toto auto dokáže víťaziť. Mojím cieľom je dosahovať minuloročné časy Béreša, s ktorými by som aj tu dokázal pohodlne vyhrať. Veľmi ďakujem L Racingu za možnosť pretekať na takej vysokej úrovni.“

Peter Lipták: „Odjazdil som neplánovane len sobotu, no v nedeľu som musel kvôli povinnostiam odísť domov. Boli to len moje tretie preteky tento rok a preto mi o nič nešlo. Na Dobšinej sme mali s autom nejaké technické problémy, ktoré sme naplno odhalili až na Jankovom Vŕšku. Blbla nám prevodovka a čaká ju podľa všetkého väčší repas.“

Ján Lipták: „Jankov Vŕšok bol veľmi napínavý súbojmi doslova o tisíciny medzi naším Věroslavom a Igorom Drotárom. Aj keď našou ambíciou je vždy víťazstvo, sme vďační za cenné body. Pre mňa a Mini to bol ďalší užitočný test a auto fungovalo výborne. Ďakujem tiež ďalším jazdcom, ktorí sa úspešne pasovali s náročnou traťou. O dva týždne nás čaká ďalšia takmer „domáca“ súťaž Rally Lubeník.“

L Racing

Vlastimil Majerčák: „Opäť nová skúsenosť a vskutku náročná súťaž. Vstávalo sa skoro ráno a o pol siedmej sme už boli na ceste. Skončili sme asi o desiatej večer. Za jeden deň sa šlo 148 km skúšok, čo je u nás dvojdňová súťaž. Hneď od rána nás „tešili“ teploty presahujúce 30 st. Maďarské trate sú naozaj veľmi špecifické. Sme zvyknutí na rýchle „letiská“ Egru či Miškovca, no toto bolo ešte rýchlejšie. Víťaz atakoval priemernú rýchlosť 140 km/h. Po prvýkrát je ťažké konkurovať miestnym skúseným strelcom. Búrky zaplavili trať blatom a špinou, ktoré usporiadatelia odstraňovali a vytvárali z toho doslova mantinely. Sme celkom spokojní s bodmi za 6. miesto vo FIA Zóne strednej Európy a 9. miesto absolútne. Mali sme aj menší „výlet“ mimo trať, no so šťastím sme sa z priekopy dostali bez väčšieho poškodenia. O dva týždne nás čaká Rally Lubeník s pozmenenými traťami oproti minulému roku. Bude to rýchla súťaž, no veľmi zaujímavá charakterom skúšok.“

Zdroj: Race Pro Media / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk

Pridaj komentár